محلات بافت فرسوده قابل زیست انسانی باید ساماندهی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: طبق سند ملی،در محلاتی که ادامه زیست انسانی قابل انجام است و می تواند تداوم یابد، باید این محلات ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمد آئینی در حاشیه بازدید از کوی فلسطین در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت جابجایی کوی فلسطین زنجان اظهار کرد: طبق مصوبه سفر استانی رئیس جمهوری مبنی بر جابجایی کوی فلسطین که بر طبق بازدید ها این موضوع دارای ۲ مشکل عمده است .

وی تصریح کرد : طی بازدیدها و بررسی ها در حریم بودن این کوی در مسیر راه آهن و از طرفی بالا آمدن سطح آبهای سطحی و زیر زمینی، تاثیرگذاری فاضلاب شهر موجب شده به نوعی ساکنین این منطقه از نم و رطوبت آبها و زهکشی موجود در رنج باشند که تشخیص اولیه بر جابجایی داده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقرر شد تا کارشناسی عمیق تری برنحوه کار و مدل مالی پروژه انجام گیرد، بیان کرد: تلاش بر این است از طریق کمک هایی از قبیل بهره گیری از ظرفیت قانونی بودجه سال جاری بند سه تبصره ۱۱ فرآیند جابجایی ها و مسائل دیگر مد نظر قرار گیرد.

آئینی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در حال ساخت واحدهایی برای جابجایی ساکنان این منطقه هستند، افزود: بررسی مدل کاری مالی و مسائل دیگر در این موضوع امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده سه نوع محسوب می شود که اولین آن سکونت های غیر رسمی حاشیه ای است خاطر نشان کرد: راهبرد دولت در این نوع سکونتگاه ها بر اساس آنچه در سند ملی و سند توانمندی است که این موضوع طی هفته گذشته در هیات دولت مطرح و بزودی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر راه اظهار کرد : طبق این سند ملی در محلاتی که ادامه زیست انسانی قابل انجام است می تواند تداوم یابد، باید این محلات ساماندهی شود.

آئینی با بیان اینکه در محلاتی مثل کوی فلسطین زنجان که بنا به دلایلی ادامه زیست در آن امکان پذیر نیست جاجایی آن مطرح می شود، افزود: عملیات جابجایی مناطق حاشیه ای در شهرهایی از قبیل اهواز، چابهار، خرم آباد و تبریز نیز درحال انجام است.

وی با بیان اینکه از اهالی مناطقی که در محلات بافت فرسوده اسکان دارند  درخواست کرد: کسانیکه سند مادر ملک شان به اسم دولت دولت است به اداره کل راه و شهرسازی استان خود مراجعه کنند و درخواست سند را اعلام کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی "www.facility.udrc.ir " نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha