آغاز اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان ها و درمانگاه‌ های تخصصی و فوق تخصصی زیر مجموعه دانشگاه

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آغاز اجرای طرح نظام ارجاع با مشارکت معاونت بهداشت و بیمه سلامت در مراکز بیمارستانی و درمانگاه‌ های تخصصی و فوق تخصصی زیر مجموعه دانشگاه از روز دوشنبه 26 تیر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کامران راسخ» در این باره گفت: در این طرح، بیماران مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان خانواده روستایی در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی تخصصی و با تشخیص پزشک موجود در مرکز به سطح ۲ ، یعنی مراکز تخصصی و بیمارستان‌های دانشگاه ارجاع داده می ‌شود.

او افزود: بیمار با دریافت شناسه نظام ارجاع به بیمارستان ‌ها و درمانگاه ‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه مراجعه و دیگر نیازی به دریافت فرم ارجاع به صورت کاغذی ندارد.

دکتر راسخ ادامه داد: ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به بیماران با تعرفه دولتی، ثبت سابقه الکترونیکی بیمار و جلوگیری از مراجعه به پزشکان متعدد، از مزایای طرح نظام ارجاع الکترونیک است که در گام نخست از مراکز خدمات جامع سلامت روستایی آغاز می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه اعلام کرد: طرح نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح‌ بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت بیمار از اهداف مهم مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر راسخ با اشاره به اینکه مراقبت ‌های درمانی در سه سطح در اختیار مردم و جامعه قرار می ‌گیرد، توضیح داد: در سطح یک ارایه خدمات از سوی پزشک خانواده یا تیم سلامت، در سطح ۲ ارایه خدمات تخصصی سرپایی یا بستری و سطح ۳ شامل خدمات فوق تخصصی سرپایی یا بستری انجام می شود که بازخورد خدمات این سطح در اختیار سطح ارجاع کننده قرار می‌گیرد.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه عنوان کرد: در راستای جلوگیری از سرگردانی بیماران ارجاعی، در هر نوبت کاری یک کارشناس آگاه به برنامه ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی حاضر و پاسخگوی پرسش های بیماران ارجاعی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha