بازگشت ۳ هزار نفر از نخبگان خارج کشور به ایران

طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون ۳۰۰۰ نفر از نخبگان مقیم خارج از کشور به ایران بازگشته‌اند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) همکاری با نخبگان علمی مقیم کشورهای مختلف چند سالی است که مورد توجه بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است. برای این موضوع فراهم کردن شرایط برای بازگشت نخبگان به ایران و انجام کارهای مطالعاتی و علمی در حوزه‌های مختلف با هدف قدم برداشتن در مسیر دانش انجام می‌شود. آمارهای دریافتی از معاونت علمی و فناوری حاکی از این است که تاکنون حدود ۳ هزار نفر از افراد نخبه مقیم خارج از کشور تحت این همکاری‌ها به کشور بازگشته‌اند. نکته قابل توجه در خصوص این افراد این است که حدود ۲۳۰۰ نفر از آن‌ها تجربه زندگی بیش از ۵ سال در خارج از کشور را دارند.

بومی‌سازی و ساخت داخلی شریان‌بند آنژیوگرافی یکی دیگر از گام‌های بلندی بود که به همت دانش‌بنیان‌ها برداشته شد. آنژیوگرافی فرآیندی است که طی آن رگ‌های قلب بررسی و گرفتگی‌ها و تنگی‌های آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

صرفه‌جویی ۱.۸ میلیارد دلاری ارزی با تأمین نیازهای دارویی کشور، ساخت بومی دستگاه میکروسی‌تی و انجام مقدمات برای سپردن بخش بزرگی از صنعت هسته‌ای کشور به بخش خصوصی دانش‌بنیان از دیگر خبرهای اخیر زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور است. در گزارش کوتاه زیر خلاصه‌ای از این اخبار را مشاهده می‌کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha