انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات و دستگیری دو عنصر ضد امنیتی در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن اعلام انهدام چهارمین باند قاچاق سلاح و مهمات در جنوب این استان طی چهار ماه گذشته گفت: در این مدت ۲ عنصر ضد امنیتی شرق کشور بازداشت و ۲۴ قبضه کلت کمری نیز کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بخشی در تشریح جزئیات این خبر، توضیح داد: پس از کسب گزارشی مبنی بر ورود یک محموله قاچاق سلاح و مهمات به پهنای جغرافیایی استان کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی و اداره کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این عملیات پس از انجام یکسری اقدامات پیچیده اطلاعاتی باند مذکور مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان قرار گرفت و ۲ نفر از عناصر ضد امنیتی سابقه دار و فعال در قاچاق و فروش سلاح در شرق کشور نیز شناسایی و دستگیر شدند.

مدعی العموم در استان کرمان اظهار داشت: در این عملیات ماموران اداره اطلاعات جیرفت ۲۴ قبضه سلاح کمری و بیش از ۴۰۰ عدد فشنگ به همراه یک دستگاه خودرو را از اعضای این باند کشف و ضبط کردند.

بخشی خاطرنشان کرد: اعضای این باند در تلاش بودند؛ انواع مختلف سلاح را از مرزهای شرقی کشور به کرمان وارد و از این طریق به سایر استان‌ ها منتقل کنند.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه برخورد دستگاه قضایی با قاچاقچیان سلاح و مهمات قاطع و عبرت آموز خواهد بود، تاکید کرد: رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده سریع و خارج از نوبت خواهد بود.

وی یادآور شد: با تلاش و همت شبانه روزی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی طی سال جاری حدود ۳۰۰ سلاح غیرمجاز و جنگی در جنوب استان کرمان کشف و ضبط شده است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha