لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان گفت:  باید همه دستگاههای اجرایی در این خصوص پای کار آمده  و ورود جدی بکنند که دستگاههای خدمات رسان در این خصوص کمک حال بسیار خوبی هستند. 

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،اصغراسماعیلی در اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با بیان اینکه  امیدواربم برگزاری این جلسات اثر خوبی در بازار مسکن داشته باشد، اظهار کرد: بر این موضوع   رئیس جمهور تأکید فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن دستگاههایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند، افزود: تعزیرات حکومتی استان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ماموریت ویژه ای دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طی هفته گذشته گشتی از بازار مسکن استان انجام گرفته و باید نقاط ضعف و قوت در این کارگروه بررسی شود،تاکید کرد: مسکن در سبد کالایی خانوارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خانواده ها هزینه های زیادی برای خرید آن می کنند. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه وظایف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است ،افزود: مقابله با تخلفات و پیشگیری از تخلفات بنگاههای مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم تشکیل گشت های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و کار تیمی است و همه دستگاهها دخیل هستند  و باید به صورت جهادی وارد شوند تا به نتیجه خوبی در بازار مسکن برسیم.

این مسئول بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مشاورین املاک در زنجان فاقد پروانه کسب هستند و کد فعالیت ندارند که باید مشاورین املاک دارای مجوز و فاقد مجوز به خوبی پالایش شوند. 

اسماعیلی همچنین بر لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان بیان کرد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاههای اجرایی پای کار آمده  و ورود جدی بکنند که دستگاههای خدمات رسان در این خصوص کمک حال بسیار خوبی هستند. 

وی بر لزوم تشکیل جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در لایه های کارشناسی  تاکید کرد و گفت: در کارگروه جزئیات کار با جوانب کلی سنجیده و تعداد بازدیدهایی که اتفاق می افتاد مشخص شود و باید تیم کاری در این کارگروه به صورت میدانی وارد عرصه شوند تا اهداف کارگروه را جلو ببریم. 

این مسئول،با بیان اینکه تراکم جمعیتی در شهر زنجان بالا است،ادامه داد: باید به صورت ویژه در خصوص بازدید از واحدهای معاملات ملکی وارد کار شد چرا که تراکم جمعیتی در برخی از شهرک های مسکونی شهر زنجان بالا بوده و قیمت ها توسط این افراد مشخص می شود. 

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha