کد خبر: 201626
۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
خود کفایی ایران در ساخت وسایل دفاعی

سخنگوی وزارت دفاع گفت: ایران اسلامی در حوزه دفاعی، از توانمندی‌های بسیار بالایی در تحقیقات، تولید و ساخت انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور برخوردار بوده و به خودکفایی رسیده است.

سردار سرتیپ پاسدار رضا طلایی نیک روز شنبه با اشاره به گفت‌وگوی وزیر دفاع در خصوص پرنده‌های سوخو با برشمردن توانمندی‌های کشور در تحقیقات، تولید و ساخت انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور اظهار داشت: در بخش‌های هوایی، موشکی، پهپادی، الکترونیک، راداری و رزم زمینی جمهوری اسلامی ایران جز کشورهای صاحب فناوری بوده که در بومی سازی نیز دارای توانمندی‌های راهبردی است.

وی افزود: ایران اسلامی در حوزه دفاعی، از توانمندی‌های بسیار بالایی در تحقیقات، تولید و ساخت انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور برخوردار بوده و در بسیاری از زمینه‌های ساخت وسایل دفاعی به خود کفایی رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه نیازمندی‌های دفاعی در وهله اول از طریق امکانات داخلی تهیه می‌شود، افزود: در صورت نیاز به خرید تسلیحات و تجهیزات، این اقدام با برنامه‌ریزی و رعایت تمامی جوانب و نکات قانونی و شرایط حقوقی و بین‌المللی در دستور کار قرار می‌گیرد که معمولاً زمانبر بوده و در پاره‌ای از موارد تا قبل از نتایج و هماهنگی‌ها قابل ارائه و اطلاع‌رسانی نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه اراده ما تعامل با کشورها بر اساس منافع ملی و عمل به تعهدات و تفاهمات و در چارچوب اصول قانونی و بین‌المللی است تصریح کرد: به فضل خداوند متعال این روابط در مسیر سیاست خارجی توأم با حکمت و مصلحت از سوی وزارت امور خارجه در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حال پیگیری است و ما با دوستانمان روابط بسیار خوبی را رقم زده و دنبال می‌کنیم که تاکنون نتایج بسیار ارزشمندی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha