اعزام 156 پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی  در 3 ماهه نخست امسال

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سه ماهه نخست سال جاری 156 پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از 930 هزار بیمار به اورژانس بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه مراجعه کرده اند، گفت: با اعزام 156 پزشک عمومی و متخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در سه ماهه نخست امسال، فرآیندهای ارایه خدمات درمانی با شتاب بیشتری در حال انجام است.

او افزود: طی سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری، 14 هزار عمل جراحی اورژانسی و 54 هزار عمل جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

ارائه بیش از چهار میلیون خدمت آزمایشگاهی، انجام 31 هزار مورد ام آر آی و 132 هزار سی تی اسکن نیز بخشی دیگر از خدمات ارائه شده در سه ماهه نخست سال جاری در بیمارستان‌های دانشگاهی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از انجام بیش از 17 هزار تست آزمایشگاهی تخصصی به صورت شبانه روزی، در آزمایشگاه مرجع با تجهیزات پیشرفته و با تعرفه دولتی طی سه ماهه بهار امسال خبر داد.

دکتر شریفی اظهار کرد: با همیاری و تلاش شبانه روزی اساتید و کارکنان توانمند واحدهای شناسایی، فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 184 بیمار نیازمند پیوند عضو در استان تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفتند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال حاضر 69 بیمارستان با هفت هزار و 980تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و موسسه، یک هزار و 609 مطب متخصص، یک هزار و 30 مطب عمومی و 513 دفتر کار را تحت پوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha