صدور ۹۶۶ فقره سند مالکیت شهری و روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان،با بیان اینکه در سال‌جاری به میزان ۷۹۲ فقره سند روستایی و ۱۷۴ سند شهری صادر شده است،گفت: پیش بینی می شود ۵ هزار فقره سند مالکیت روستایی و شهری  تا پایان سال جاری در استان صادر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمارمی رود، اظهار کرد: این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای امالک در روستا به موازات
سایر سیاستهای توسعهای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته در سال‌جاری به میزان ۷۹۲ فقره سند روستایی و ۱۷۴ سند شهری  صادر کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، در حال حاضر دو هزارو ۸۴۵ پرونده روستایی و ۳۷۷ پرونده شهری برای صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده که در دست اقدام است، گفت:تا پایان سال پیش بینی می شود ۵ هزار فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر گردد.

خواجه ای یادآور شد: تاکنون تعداد ۷۶ هزارو ۸۴۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۸۲.۹ درصد در استان صادر شده است که این میانگین در سطح کشور ۶۶.۴ درصد بوده که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه، طرح سند دار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است، افزود: صدور سند برای مساکن روستایی موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha