از اشتغال به شرط آموزش تا کسب مدال طلای جهانی و برگزاری بوت‌کمپ‌های مهارتی

برگزاری طرح اشتغال به شرط آموزش، کسب مدال طلای جهانی توسط مهارت‌آموز استانی و برگزاری بوت‌کمپ‌های ملی مهارتی در خراسان جنوبی از جمله خبرهایی است که روسای مراکز فنی و حرفه‌ای استان عنوان کردند.

حسین دانش رییس مرکز برادران فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، گفت: مرکز برادران فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیشتر در رشته‌های خوشه صنعتی فعال است.

وی با اشاره به برگزاری طرح اشتغال به شرط آموزش، افزود: شرکت‌های متقاضی می‌توانند نیروی موردنیاز خود را از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای تامین کنند.

رییس مرکز برادران فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته 12 نفر در قالب این طرح به بازار کار وارد شدند و به استخدام شرکت‌ها و کارخانه‌های استان درآمدند.

دانش با اشاره به فعال بودن خوابگاه شبانه‌روزی، گفت: در حال حاضر 10 نفر از کارآموزان از روستاهای کم‌برخوردار و مرزی از امکانات خوابگاه بهره‌مند هستند که خیرین هزینه‌های آنها را تقبل کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در مرکز فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: با اینکه الگویی در این زمینه نداشتیم، همکاری با این شرکت‌ها تجربه‌ موفقی بود و هر دو از ظرفیت‌ها یکدیگر بهره‌مند شدیم.

ناصری رییس مرکز شماره دو فنی و حرفه‌ای بیرجند نیز به خبرنگار طبنا گفت: این مرکز، آموزش‌های تخصصی برق و الکترونیک را ارائه می‌دهد.

ناصری بیان داشت: این مرکز 6 پایگاه دارد که در 60 رشته آموزش‌های لازم را ارائه می دهد.

وی راه‌اندازی رشته‌های جدید مانند رشته مکاترونیک، برقکار تجربی ساده و طراحی خانه‌های هوشمند را از اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

رییس مرکز شماره دو فنی و حرفه‌ای بیرجند خاطرنشان کرد: سال گذشته در رشته مکاترونیک مدال طلای مسابقات جهانی از آن مهارت‌آموز خراسان جنوبی بود.

دهقانی رئیس دپارتمان تخصصی چوب بیرجند نیز گفت: این مرکز اولین دپارتمان تخصصی چوب در کشور است و پذیرای مهارت‌آموزان از سراسر کشور می‌باشد.

دهقانی بیان داشت: این مرکز 4 کارگاه دارد و فعالیت‌هایش را در قالب مسابقات و بوت کمپ‌ها برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات آزاد یا بوت کمپ‌ها علاوه بر ایجاد رقابت بین شرکت‌کنندگان، به تولید یک محصول جدید نیز می‌انجامد.

رئیس دپارتمان تخصصی چوب بیرجند گفت: تیم‌ها در قالب دوره‌های آموزشی محصول خود را معرفی می‌کنند سپس به تولید آن پرداخته و در نهایت در همان بوت کمپ به فروش نیز می‌رسدو.

دهقانی تصریح کرد: غالب هزینه‌های این بوت کمپ‌ها از طریق خیرین و سازمان‌های مردم نهاد است و از طرف ایشان، هدایایی به شرکت‌کنندگان نیز داده می‌شود.

خبرنگار: محبوبه قاسم زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha