ذخیره سازی بیش از ۲۶ هزارمحموله گندم در سیلو های استان زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۸  محموله گندم از ۱۰ هزار و ۸۴۰ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲۱۶ هزار و ۶۳۲ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۳۹ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

وی افزود : همچنین در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۰۸  محموله گندم از ۱۰ هزار و ۸۴۰ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان می باشد.

زمانی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۳ تیر سال جاری گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می گردد.

این مسئول در ادامه در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان می بایست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

شایان ذکر است: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۵ خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha