در تامین داروی مورد نیاز زائران اربعین حسینی" مرهم زائر" باشیم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با راه اندازی پویش "مرهم زائر"ویژه اربعین حسینی، با هدف تامین بخشی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، علاقمندان می‌توانند در حد توان خود سهمی در این پویش را داشته باشند.

گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی پویش "مرهم زائر" ویژه اربعین حسینی اظهار کرد: پویش مرهم زائر با هدف تامین بخشی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراسم و فعالیت های بشردوستانه هلال‌احمر از محل کمک های مردمی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها در استان راه اندازی شده است.

وی یادآوری کرد: سالانه با آغاز مراسم عزاداری سالار شهیدان به ویژه در زمان اربعین، پویش تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرکشور برگزار می‌شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاقمندان می‌توانند در حد توان خود در تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی سهمی داشته و کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه سالانه دارو و خدمات پزشکی برای زائران اربعین حسینی (ع) در کشور عراق توسط جمعیت هلال احمر تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز هلال احمر در قالب پویش «مرهم زائر» در صدد است تا با کمک خیران، بخشی از نیاز دارویی این مراسم را تامین کند.

وی با اشاره به شرایط داروهای اهدایی گفت:این اقلام باید دارای بسته بندی مناسب، تاریخ مصرف بالای سه ماه و غیر یخچالی باشد و داروها ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد، داروها یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، فرآورده های دارویی مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ ها که به هر عنوان بسته بندی آنها باز شده باشد، دریافت نمی شود.

این مسئول تاکید کرد: قرص ها، کپسول ها، پرل‌ها به صورت فله‌ای و باز شده نیز دریافت نمی شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دریافت محموله های دارویی از شرکت های تولیدی، پخش دارویی و داروخانه ها بلامانع است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مردم و خیرین نیک اندیش می‌توانند داروهای غیراستفاده خود را با شرایط بیان شده به خانه‌های هلال و واحد داوطلبان شعب هلال احمر استان زنجان تحویل دهند.

وی به اهدای تجهیزات و اقلام پزشکی مازادا به هلال احمر اشاره کرد و افزود: این مهم به منظور تکمیل اقلام بانک امانات پزشکی هلال احمر و جمع آوری تجهیزات پزشکی مازاد برای کمک به بیماران نیازمند انجام می شود که این اقلام‌ مازاد قابل دریافت شامل ویلچر، تخت بیمار، واکر و عصاست.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha