۷۰۰۰ پزشک در روستاها طب ایرانی را آموزش می دهند

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: با حمایت دولت، علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۳ خدمت پر کاربرد طب ایرانی، آموزش پزشکان در راستای توسعه طب ایرانی، در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)مسعود مشایخی افزود: بر اساس توافقی که با دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت صورت گرفته است مقرر شد ۷ هزار پزشک در مناطق روستایی بتوانند آموزش زندگی سالم مبتنی بر طب ایرانی را با هدف پیشگیری از بیماری‌ها فرا گیرند.

وی ادامه داد: امسال با توافق بیمه سلامت و وزارت بهداشت این آموزش‌ها را خواهیم داشت و همچنین ارزیابی و ارزشیابی نسبی این آموزش‌ها را که بر اساس جمعیت ۲۰ میلیون نفری مناطق روستایی هدف قرار می‌دهیم تا با ارتقا سلامت جامعه پیشگیری از بیماری‌ها در این مناطق جدی‌تر دنبال شود.

مشایخی گفت: سبک زندگی و تغذیه سالم از محورهای این آموزش‌ها است و تکلیف قانونی ما این است که ۳ خدمت از طب ایرانی تحت پوشش بیمه قرار گیرد این خدمات به زودی در شورای عالی بیمه نهایی و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: پس از به نتیجه رسیدن در شورای عالی بیمه، این خدمات در سامانه‌های الکترونیک ما پیاده سازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha