لزوم داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ضروری نیست

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: برای رای گیری در انتخابات لزوم داشتن کارت ملی و شناسنامه ضروری نیست و رای دهندگان با تمام مدارک هویتی و حتی با گواهینامه، گذرنامه  و... نیز می توانند در پای صندوق های رای حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  سلامت (طبنا)زنجان،ابوالفضل رفیعی ظهر روز شنبه (۱۴مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم استان در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: این حضور مردم نشان داد که مردم پیش از پیش قدر مبانی اعتقادی و هویتی خود را میدانند و در تکریم و زنده نگه داشتن این حماسه بزرگ عاشورا اهتمام می ورزند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  پیش ثبت نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی طبق قانون جدید از ۱۶ مرداد به مدت یک هفته از طریق  پنجره واحد کشورآغاز می‌شود، افزود: تمامی داوطلبین بایستی حتما پیش ثبت نام اولیه را انجام دهند که اگر ثبت نام اولیه انجام نشود فرد مجاز برای ثبت نام نهایی نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه ایثارگری تمام ملت و شهدای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است که به عنوان الگو  در جهان مطرح شده است که از مهمترین شئون مردم سالاری برگزاری انتخابات است.

رفیعی با بیان اینکه حضور مردم در مسائل سیاسی و سرنوشت کشور در قالب انتخابات خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: انتخابات فرصت بی بدلیلی را برای تبادل نظر در  کشور را فراهم میکند و همچنین فرصتی برای تبیین گفتمان های مختلف برای گروه ها و جریانات است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعا پنج کرسی نمایندگی برای استان زنجان پیش بینی شده است، افزود: امسال مختصر تغییری برای حوزه انتخابیه ها در استان رخ داده است که به این ترتیب که دهستان بوغدا کندی و قلتوق که بر روی حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود قرار داشت منفک شدند و از دوره جدید اهالی این مناطق در حوزه انتخابیه زنجان طارم رای خود را به این نمایندگان خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به روند انتخابات افزود: برای رای گیری در انتخابات لزوم داشتن کارت ملی و شناسنامه ضروری نیست و رای دهندگان با تمام مدارک هویتی و حتی با گواهینامه، گذرنامه  و... نیز می توانند در پای صندوق های رای حاضر شوند.

رفیعی با اشاره  با سهولت رای‌گیری انتخابات مجلس در این دوره گفت: لزوما یک هشتم حوزه انتخابیه رای گیری باید الکترونیکی انجام شود که در استان زنجان  حوزه انتخابیه زنجان و طارم کاملا به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  تلاش ما این است که  انتخابات امسال پر شور فراهم شود چرا که دشمنان در تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند تا به اهداف خود که تضعیف کشور ایران است برسند و ما باید دست به دست هم زمینه انتخابات باشکوه و اقداتدار را فراهم کنیم و دشمنان اسلام و کشور را شکست دهیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha