رسانه پیچیده ترین جنگ افزار جنگ شناختی است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور گفت: مهم ترین، پیچیده ترین و با اهمیت ترین جنگ افزار جنگ شناختی رسانه است  که بایستی با این جنگ افزار طرح های دشمنان را به خوبی بشناسیم و تحلیل درست و واقعی را از دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سردار ابوالفضل شکارچی شامگاه روز شنبه(۱۴ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی در شرایط بسیار حساس قرار دارند، اظهار کرد: امروزه جهان در شرایط بسیار پیچیده ای قرار گرفته است که اگر کمی تامل کنیم خواهیم دید که جهان در حال تحول و دگرگونی است و قدرت ها در حال جابجا شدن است.

وی با بیان اینکه نظام تک قطبی در حال فروپاشی است در دنیا و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است، افزود: فرصتی است برای کشور ما و بسیاری از کشور های دیگر  که در نظام تحولی و دگرگونی در جهان در این شرایط تحولی جایگاه واقعی خود را تعریف و پیدا کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، تصریح کرد: به همین دلیل قدرت های سلطه گر  که در راس آن ها آمریکای جنایت کار است در حال دست و پا زدن هستند تا جایگاه  فعلی خود را از دست ندهد و از طرفی نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بالایی دستیابی نکند.

سردار شکارچی با بیان اینکه هرچقدر که از زمان می گذرد نظام جمهوری اسلامی ایران از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود و پایه های نظام سلطه سست تر می‌شود، افزود: رسالت رسانه ها امروزه بسیار سنگین است که بتوانند در تبیین شرایط نقش واقعی خودشان را ایفا کنند و میزان اشراف اطلاعاتی و تحلیل های درست و اشراف بر حقایق امروز میتواند رسانه ها را در جایگاه اصلی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی و مقایسه  با سال های گذشته خواهیم پی برد که هرروز یک قدم جلوتر هستیم و دشمنان نظام هرروز یک گام به عقب هستند، بیان کرد: در جنگ روانی و شناختی توسط دشمنان انقلاب اسلامی به صورت وارونه به افکار عمومی انتقال داده می‌شود بخصوص در افکار نوجوانان و جوانان که درکی از انقلاب اسلامی با توجه به اقتضای سنی ندارند.

این مسئول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، اظهار کرد: به همین دلیل است که بتوانیم واقعیت ها،حقایق و دستاورد های انقلاب اسلامی را با گذشته مقایسه کرده و حقایق دشمن را به مردم کشور و افکار عمومی و بین اللملی به درستی تحلیل و بازگو کنیم.

سردار شکارچی با بیان اینکه اعتماد، باورها و افکار عمومی مورد تهاجم شبانه روزی دشمن است، افزود: دشمنان برای آسیب زدن به قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح ها و برنامه هایی دارند و بخشی از آن را پیاده سازی کرده اند و به شدت از دستاورد های نظام اسلامی ناراحت هستند و دستاورد های نظام اسلامی به عنوان محصول انقلاب اسلامی به افکار عمومی منتقل نمی کنند و به دنبال لکه های سیاه هستند تا به افکار عمومی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی جنگ بسیار پیچیده و خطرناکی است، اظهار کرد: جنگ شناختی جنگ ویران کننده و بدون خونریزی است  و میتواند سرمایه اجتماعی نظام را که باعث دستاورد ها و پیشرفت هایی که تاکنون بدست آمده  است را از بین ببرد و امید مردم را به ناامیدی تبدیل کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه در این راستا رسالت رسانه ها بسیار سنگین است، تصریح کرد: چرا که مهم ترین، پیچیده ترین ، متنوع ترین و با اهمیت ترین جنگ افزار جنگ شناختی رسانه است که بایستی با این جنگ افزار طرح های دشمنان را به خوبی بشناسیم و تحلیل درست و واقعی از دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha