مرکز مشاوره حوزه صنایع خلاق در کرمان راه‌ اندازی می شود

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌ های قانونی برای شرکت‌ های خلاق و دانش‌ بنیان، پیشنهاد داد: تا مرکز مشاوره حوزه صنایع خلاق در کرمان راه‌ اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، با اشاره به اینکه ظرفیت‌ های قانونی خوبی برای شرکت‌ های خلاق و دانش‌ بنیان فراهم شده است، گفت: پیشنهاد می‌ شود؛ مرکز مشاوره حوزه صنایع خلاق در کرمان راه‌ اندازی شود.

وی افزود: مدت زمان فعالیت صنایع خلاق و نو در کشور جدید است و حدود هفت سال است که وارد بازار بوررس و بازار سرمایه شده و به تدریج زیرساخت‌ های آن فراهم شده است.

استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه فراهم شدن زیرساخت کارهای جدید و نو، زمان‌ بر است، اما باید تلاش کرد هرچه سریعتر این بستر فراهم شود، تصریح کرد: در خصوص تخصیص‌ ها و تبصره ۱۸ باید گفت؛ که تخصیص‌ ها در اختیار استان نیست، اما زمینه تسهیلات و وام‌ ها کمک خواهیم کرد.

فداکار؛ بیان داشت: در خصوص صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌ گذاری خطرپذیر شرکتی در استان کرمان با شرکت‌ ها هماهنگی لازم انجام شده و اعتبار آن که یک هزار میلیارد تومان است؛ که به کمک ظرفیت جهش تولید در حال شکل‌ گیری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ های خلاق در معاونت علمی و فناوری در حال انجام است، عنوان داشت: ظرفیت‌ های قانونی خوبی برای شرکت‌ های خلاق و دانش‌ بنیان فراهم شده است.

مرکز مشاوره حوزه صنایع خلاق در کرمان راه‌ اندازی می شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امکان استفاده از ظرفیت‌ های قانونی برای شرکت‌ های خلاق و دانش بنیان فراهم شده است،گفت: باید مرکز مشاوره در حوزه صنایع خلاق برای مشورت دادن به جوان‌ ها راه‌اندازی شود.

محمد مهدی فداکار، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان استان برای توسعه صنایع خلاق استفاده کرد، تاکید کرد: صنایع خلاق به عنوان یک صنعت نوپا با موانعی روبروست؛ اما سرمایه‌ گذاری در صنایع خلاق و تعریف کردن منابع برای برخی کارها در حال انجام است؛ که به دلیل عدم اطلاع رسانی‌های مناسب، گمان می‌ شود فعالیتی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: استفاده از قانون جهش تولید دانش بنیان با توجه به ایجاد معافیت مالیاتی برای شرکت‌ های بزرگ استان فرصت مناسبی برای توسعه صنایع خلاق است و باید از ظرفیت شرکت‌های بزرگ برای انجام سرمایه‌ گذاری ها و تعریف پروژه ها در این حوزه استفاده کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تالار فرهنگ و هنر کرمان به عنوان یک ساختار غیردولتی به موسسه غیردولتی واگذار شده، که فضای چند هزار متری آن برای انجام فعالیت‌ های نمایشگاهی در حوزه فرهنگ، هنر و صنایع خلاق بسیار مناسب است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha