پیگیر بیمه خبرنگاران و مشکلات خانه مطبوعات استان کرمان هستیم

استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، با بیان اینکه بیمه جزء بدیهیات و ضروریات کار خبرنگاران است، گفت: مسئله موزه مطبوعات استان را پیگیری می‌ کنیم که انشاءالله مشکل آن برطرف می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار با گرامیداشت یاد شهدا، شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار، گفت: در اهمیت شغل خبرنگاری هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد، هرچند این حرفه یکسری الزامات خاص خود را دارد، که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: خبرنگار وظیفه مهم نوشتن، پرداختن به خبر را بر عهده دارد، که ممکن است در این مسیر شغل، اعتبار و جایگاه خود را هم از دست بدهد، از طرف دیگر خبرنگار وظیفه آگاهی‌ بخشی را بر عهده دارد، که وظیفه‌ ای بسیار مهم و ارزشمند و دارای اثرگذاری بالایی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: خبرنگاران در ارائه خبر بخصوص در بیان روایت اول موجب هدایت اذهان عمومی می‌ شود و در ادامه سایر خبرنگاران و مسئولین باید بر مبنای روایت اول مباحث خود را بیان کنند، لذا نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارد و جزء گروه‌ های مرجع محسوب می‌ شوند.

فداکار، پرهیز از انجام کار سطحی و عمق بخشیدن به مخاطب را یکی از وظایف خبرنگاران عنوان و اظهار کرد: با پیشنهاد برگزاری دوره‌ های آموزشی برای خبرنگاران موافق هستیم، همچنین آموزش خبرنگار تخصصی در حوزه‌ های مختلف نیز می‌ تواند در بهبود اطلاع‌ رسانی و انعکاس دغدغه‌ های مردم اثربخش باشد و موجب می شود اطلاعات مردم عمق بیشتری پیدا کند.

وی، با اشاره به اینکه خبر به ذهن مردم جهت می‌دهد و پاسخگوی به شبهات است، افزود: حق‌ جویی، اخلاق‌ مداری و انصاف در تنظیم و انتشار خبر از دیگر ویژگی‌ های یک خبرنگار است.

پیگیر بیمه خبرنگاران و خانه مطبوعات استان کرمان هستیم

استاندار کرمان، اذعان داشت: جامع و کامل بودن خبر، خلاقیت در خبررسانی، پرهیز از بزرگنمایی، امانتداری در نقل قول‌ ها، دقت در نقل اعداد و ارقام، دقت در صحت خبر و دشمن‌ شناسی از جمله الزامات حرفه‌ ای خبر است، که باید به آنها توجه شود.

فداکار ابراز داشت: دشمن به دنبال شایعه‌ی پراکنی و ایجاد التهاب در جامعه است، لذا باید با بصیرت و مصلحت‌ اندیشی در مسیر انعکاس اخبار گام برداشت.

وی مخاطب شناسی را در ارائه و انتشار اخبار حائز اهمیت دانست و افزود: مدیران دستگاه‌ های اجرایی نیز باید پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشند و این موضوع را مجدد به مدیران تذکر خواهم داد.

استاندار کرمان، اظهار داشت: مسئله موزه مطبوعات را پیگیری می‌ کنیم، که انشاءالله مشکل آن برطرف می‌ شود، چرا که موزه مطبوعات هویت مطبوعات و رسانه‌ ها را تقویت می‌ کند، لذا بسیار ارزشمند است.

فداکار، موضوع بیمه را جزء بدیهیات و ضروریات خبرنگاران دانست و افزود: طبق صحبتی که با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد، مشکل بیمه خبرنگاران حل شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در خصوص آگهی‌ ها، بخشی از قوانین آن جزء الزامات قانونی است، اما در عین حال دوستان در حال انجام کار کارشناسی هستند، که در این زمینه بتوان مساعدت کرد.

استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: اطلاع‌ رسانی ها امروزه نسبت به گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌ شود، چرا که اطلاع‌ رسانی به موقع می‌ تواند بسیار کمک کننده باشد.

پیگیر بیمه خبرنگاران و خانه مطبوعات استان کرمان هستیم

یکی از ویژگی های مهم خبرنگاران امانتداری است

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار از جایگاه فوق‌ العاده ویژه خبر و نقل خبر در نگاه دینی سخن گفت و بیان داشت: بخصوص هنگامی که نقل خبر از شخصیت‌های معصوم مطرح می‌ شود، حساسیت آن دو چندان می‌ شود.

وی اظهار داشت: علم رجال و علم درایت دو علم بسیار مهم در حوزه علمیه است، که هر کس جهت اطلاع از اخبار موثق باید به آنها مراجعه کند، لذا خبرنگاران در روحیه و رویه باید الزامات بسیار مهمی را داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: خبرنگار باید جستجوگر دقیقی باشد و هر خبر و نکته‌ ای که قصد نقل آن را دارد، باید ناظر بر حقیقت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، یکی دیگر از ویژگی‌ های خبرنگار را امانتداری عنوان کرد و افزود: توجه بر مصلحت اندیشی یکی دیگر از ویژگی‌ های خبرنگاران است؛ که باید به آن توجه شود، بخصوص خبرهایی که مورد توجه بیشتر دشمنان است.

وی؛ شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌ های خبرنگاران اعلام و ابراز کرد: خبرنگار خطرپذیر است، گاهی اوقات باید خطرها را تحمل کرد، تاجایی که ممکن است جان خود را همانند شهدای خبرنگار در این راه فدا کند.

امام جمعه کرمان، با اشاره به اینکه خبرنگار باید ذوق و خلاقیت در بیان خبر داشته باشد تا به بهترین شکل خبر را به مخاطب منتقل کند، تصریح کرد: شغل خبرنگار بسیار مهم و حساس است، امیدوارم شما خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران، نقش اثربخشی در آگاهی‌ بخشی به مردم داشته باشید و دیگران نیز به شما در این زمینه اقتدا کنند.

پیگیر بیمه خبرنگاران و خانه مطبوعات استان کرمان هستیم

آگاهی بخشی و امید بخشی از وظایف اصلی خبرنگاران

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این برنامه بهانه‌ ای جهت تبریک روز خبرنگار است، افزود: آگاهی‌ بخشی وظیفه اصلی خبرنگاران است، که در این راستا افزایش آگاهی خود خبرنگاران حائز اهمیت است و وظیفه دوم خبرنگاران امیدبخشی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی بیان داشت: فداکاری مردم و نعمت نظام و ولایت دو نعمت بزرگ است که باید به یکدیگر یادآوری و در مطبوعات نیز تشریح و تبیین شود.

محمد رضا نژاد حیدری مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از مطالبات خانه مطبوعات راه اندازی و ساماندهی موزه مطبوعات است، که امیدوار هستیم هرچه زودتر به نتیجه برسد، همچنین پیگیر مطالبات و مشکلات خبرنگاران نیز هستیم.

پیگیر بیمه خبرنگاران و خانه مطبوعات استان کرمان هستیم

شایان ذکر است؛ در این مراسم که در باغ فتح آباد کرمان برگزار شد، نمایندگان روزنامه‌ ها، خبرگزاری‌ ها، پایگاه‌ های خبری و هفته نامه‌ ها به بیان نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود پرداختند.

از جمله مباحث مطرح شده توسط خبرنگاران؛ می‌ توان به عدم پاسخگویی مسئولین دستگاه‌ های اجرایی، توجه به موضوع گردشگری، وضعیت معیشت خبرنگاران، برگزاری نشست‌ های خبری دستگاه‌ های اجرایی، برگزاری دوره‌ های آموزشی، بیمه و امور مالیاتی اشاره کرد.

در پایان این مراسم از طیبه هادی‌ خانی و غلامرضا سعادت، خبرنگار و فیلمبردار صدا و سیمای مرکز کرمان که در سانحه هلی‌ کوپتر وزیر ورزش دچار مصدومیت شده بودند، تقدیر شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha