فرماندار لامرد : مدیران، فعالیت کاری خود را به خبرنگاران منعکس کنند

خضری فرماندار لامرد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: مدیران با خبرنگاران در تعامل باشند و فعالیت کاری خود را به خبرنگاران منعکس کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، آئین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان لامرد که توسط امام جمعه محترم لامرد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان لامرد و با حضور تعدادی از مدیران و روابط عمومی های ادارات در سالن شهید جنگ اور فرمانداری لامرد در شامگاه چهارشنبه برگزار شد پس از سخنان هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر کدام یک از خبرنگاران به ایراد سخن و همچنین مطالبات خود پرداختند.

مهندس احمد خضری فرماندار شهرستان لامرد ضمن عرض تبریک خدمت خبرنگاران سختکوش، فعال و پرتلاش شهرستان لامرد اظهار کرد: خبرنگاران، بازوی توانمند مسئولان برای پیگیری مطالبات در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و تمامی مدیران ادارات و نهادهای شهرستان باید گزارش کاری خود را به خبرنگاران منعکس، و با آنان در تعامل باشند.

مهندس خضری ادامه داد: در جلسه شورای اداری شهرستان تعدادی از مدیران به فراخور لوح یادبود و تجلیل شدند که در شورای اداری آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: پس از شهادت شهید صارمی بهمراه دیپلمات ها در مزارشریف افغانستان که به آن شیوه فجیع به شهادت رسیدند درخواست حاکمیت از افغانستان شروع جنگ بود اما هوشمندی مقام معظم رهبری بود که این موضوع را به روشی بهتر و با بازخورد بالاتر چاره جویی کنند.

او با طرح دو سوال از خبرنگاران که هدف از خبرنگار شدن چیست؟ و چه نوع خبرنگارانی می توانند برای جامعه مفید باشند اظهار کرد: از تمامی خبرنگاران عزیز شهرستان و منطقه که خبرها را به نحو مطلوب و مناسبی به کشور، مرکز استان و جامعه مطرح و بیان می کنند ممنون و سپاسگزارم و دست یکایک شما را به گرمی می فشارم.

وی افزود: لامردی که در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی در توسعه منطقه جزء آخرین ها بود حالا میبینید که مصوبات سفر رئیس جمهور را دنبال و خبرهای امیدوارکننده و پرافتخاری را برای منطقه در بعد پیشرفت و عملیات اجرایی پروژه ها یکی پس از دیگری میشنویم.

مهندس خضری نماینده عالی دولت در شهرستان لامرد، با بیان این موضوع که ما کارگزاران نظام اسلامی هستیم و درب اتاق فرماندار به روی خبرنگاران و آحاد مردم شریف باز است اظهار کرد: از نقد و انتقادی که ما را یک قدم به جلو براند و مفید باشد بدمان نمی آید و بسیار خوب است اما نقدی کی بی جهت و باعث تضعیف نظام و حاکمیت باشد فایده ای ندارد.

فرماندار لامرد به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات در پایان سال۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: دولت مجری انتخابات است و خبرنگاران نیز باید با خبرهای خوب و امیدآفرین زمینه ایجاد شور و نشاط در جامعه جهت شرکت مردم در این امر مهم و حیاتی را ایجاد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: رسانه های مکتوب همانند سبحان با مشقت های فراوان در امر خبررسانی فعالند و اطلاع دارم برای هر بار چاپ، چه هزینه هایی را به دنبال دارد و برای اینکه تعطیل نشود همه چیز را به جان می خرند.

فرمانده سپاه لامرد؛
✅خبرنگاران روحیه امید ونشاط را به جامعه تزریق کنند
سرهنگ پاسدار سیدمحمود جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد که در آئین روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه سخنرانی می کرد اظهار کرد: برنامه آئین تجلیل از خبرنگاران برای اولین سال می باشد که به صورت متمرکز برگزار می گردد که باید به گفته ها و مطالبات خبرنگاران توجه شود زیرا مطالبات به حق است.

وی، ضمن بیان درخواست از خبرنگاران جهت امیدآفرینی به جامعه اظهار داشت: خبرنگاران با پوشش و انعکاس خبرهای خوب باید به جامعه روحیه نشاط، شادابی و امیدآفرینی دهند مثلا در دوماهه اخیر چند قهرمان جهانی داشته ایم که با این خبرهای خوب روحیه امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

سرهنگ جعفری افزود: شما خبرنگاران خیلی دقیق تر از من مسول اداره، واقف به امورات جامعه و منطقه هستید که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

رئیس اداره کتابخانه های لامرد؛
✅خبرنگاران مطالبه گر باشند

در ادامه این آئین، حسین قاسمی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان لامرد افزود: گلایه های خبرنگاران به حق است اما خبرنگاران باید مطالبات به حق مردمی را از طریق مسولان دنبال کنند.

وی نقدی هم به بعضی از خبرنگاران داشت و گفت: یک خبرنگار خودش باید به درب اتاق رئیس اداره برود و تولید محتوی کند مثلا چند ماه از حضور بنده در این اداره می گذرد و خبرنگاری به من مراجعه نکرده و از بنده در مورد اداره مطبوعم مطالبه گری نکرده است.
خبرنگار/ محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha