دانش‌آموزان دادرس سفیران امدادی هستند/آمادگی برای افزایش ظرفیت طرح دادرس

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان همان‌طور که در این طرح هدایت شدند باید مدیریت و راهنمایی شوند تا هرکدام یک سفیر امدادی باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) در خراسان جنوبی، عارف‌زاده در اختتامیه طرح دادرس، اظهار داشت: هدف از طرح دادرس در مدارس، آشنایی با فعالیت‌ها و مهارت‌های جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: دانش‌آموزان باید مهارت‌های فراگرفته را به همکلاسی‌ها و اطرافیان انتقال دهند تا مردم با آموزش‌های هلال احمر بیشتر آشنا شوند.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پرسنل، مربیان و دست اندرکاران در شهرستان‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: تک تک این دانش‌آموزان مانند فرزندان ما هستند و آموزش‌ها را در بهترین کیفیت فرا می‌گیرند.

عارف‌زاده به دانش‌آموزان توصیه کرد که از لحظات خود برای کمک به افراد جامعه بهره ببرند.

وی تصریح کرد: مهارت‌هایی که در طرح دادرس آموزش داده می‌شود در رابطه با پیشگیری ثانویه است اما پیشگیری اولیه مهمتر از ثانویه است و ما باید ماهیت حوادث را بشناسیم و راهکارهایی که منجر می‌شود حوادث رخ بدهد را فرهنگسازی کنیم.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: امیدواریم دانش‌آموزان همان‌طور که هدایت شدند از این به بعد نیز مدیریت و راهنمایی شوند تا هرکدام یک سفیر امدادی باشند.

عارف زاده بیان کرد: مربیان هلال احمر باید توانمند باشد و دوره‌ها و مسابقات متعددی راگذرانده باشند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ تیم دادرس و ۲۵۰ کانون دانش‌آموزی وجود دارد و ما توان افزایش ظرفیت را در برگزاری طرح دادرس در مدارس استان را داریم.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا بیش از ۱۴ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش آموزش‌های امدادی هلال‌احمر را به صورت مجازی دریافت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha