تکمیل مجتمع توانبخشی برایمان یک آرزو شده است

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با بیان اینکه  تکمیل مجتمع توانبخشی یکی از دغدغه های اصلی بنیاد محسوب و به نوعی به یک آرزو تبدیل شده است،گفت: در حال حاضر این پروژه ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباس برزگر ظهر روز شنبه(۲۱مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به ایام پیش رو ۲۶ مرداد گرامیداشت روز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: بیش از ۲۶ عنوان برنامه به مناسبت سالروز ورود آزادگان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این ایام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آزادگان سرافراز میهن به عنوان نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران هستند، افزود: این عزیزان در دوران طاقت‌فرسای اسارت، با صبر و استقامت باعث خلق حماسه‌های جاودان شده و نام خود را ماندگار کردند که ۵۸۶ آزاده سرافراز مدال این استان به شمار می‌رود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به برمانه های شاخص گرامیداشت روز آزادگان توسط این بنیاد، گفت: دیدار با آزادگان در قالب اجرای طرح سپاس با اولویت آزادگان شاخص با حضور اعضای معتمدین معین آزاده، دیدار و پایش سلامت آزادگان بستری در بیمارستان‌ها و منازل، نامگذاری اماکن و پروژه های در حال اجرا به نام شهدای آزاده، برپایی نمایشگاه، مسابقات ورزشی، اعزام پیام آوران ایثار جهت روایتگری در محافل و مساجد و... توسط تشکل پیام‌آوران ایثار و ....از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

تکمیل مجتمع توانبخشی برایمان یک آرزو شده است

برزگر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت در خصوص آخرین وضعیت مجتمع توانبخشی ،گفت: این مجتمع یکی از دغدغه های اصلی بنیاد محسوب و به نوعی به یک آرزو تبدیل شده است، چرا که از ابتدای آغاز عملیات اجرایی این مکان به عنوان ذی حساب در این مجموعه بوده ام و آرزویم این است این مکان حداقل قبل از بازنشستگی بنده به مرحله بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مجتمع از سال ۸۸ در سه فاز ورزشی،فرهنگی و توان بخشی آغاز شد، افزود: فاز اول در بخش ورزشی در سال ۹۳ به بهره برداری رسید که شامل سالن چند منظوره، زمین چمن مصنوعی و استخر است که در حال حاضر به جامعه ایثارگران و شهروندان خدمات رسانی می کند.

این مسئول با اشاره به نیاز جامعه ایثارگری و شهروندان  که وجود دارد این مجموعه پیش بینی شده است،بیان کرد: هدف ویژه ما خدمات رسانی به جامعه هدف بنیاد شهید بوده که در حال حاضر به این خدمات توانبخشی نیاز دارند.

برزگر با بیان اینکه این مجتمع از سال ۹۳ باتوجه به تورم موجود کشور پروژه مشمول ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان قرارگرفت و عملیات عمرانی متوقف شد، اظهار کرد: پس از پیگیری ها و مکاتبات بسیار با مقامات کشوری بالاخره در سال ۱۴۰۰ در سفر ریاست جمهوری به استان در مرحله اول ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از اعتبار تخصیص یافته ۳۰ میلیارد برای عملیات عمرانی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل تجهیزات در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون از اعتبار مصوب تخصیص یافته شده ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بابت پروژه تزریق شده است. 

مجتمع توانبخشی بنیاد شهید زنجان  ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه این مجتمع در حال حاضر ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: مرحله سفت کاری این مجتمع به اتمام رسیده و در مرحله نازک کاری، تجهیز و تاسیسات پروژه هستیم که طبق برآورد ریالی برای اتمام ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که به مرحله بهره برداری برسد.

برزگر ادامه داد: پیش از این طبق وعده ها قرار بود در سال های ۱۴۰۱ و سال جاری تخصیص های لازم به پروژه انجام شود که طبق پیگری های صورت گرفته و وعده های داده شده در سفر معاون ریاست جمهوری در متمم اعتبار مرحله اول تخصیص یابد و در سفر دوم ریاست جمهوری نیز اعتبار آن دیده شود و با تزریق اعتبار هرچه زودتر به مرحله نهایی برسد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha