پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است

قائم مقام کمیته امداد کشور،گفت: حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه ها نمایانگر این است که پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مصطفی خاکسار قهرودی ظهر روز یکشنبه(۲۲مردادماه) در آئین نکوداشت فعالان عرصه خیر و احسان استان زنجان، روز تشکل‌ها را بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات موسسات خیریه عنوان و اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد بر اساس اساسنامه و فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت مردم و مشارکت آنها در راستای کمک به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه آنچه این دستگاه حمایتی را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند، نگاه آن به مردم بعنوان یک اصل، اساس و شاخص مهم در تحقق اهداف این نهاد مردمی است،تصریح کرد: تمامی آنچه با عنوان بازنگری در دستورالعمل‌ها، ساختارها، چابک‌سازی و نحوه استفاده از نیروی انسانی مطرح شده است بر مبنای توجه به مردم و مردمی‌تر شدن این نهاد است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه هر زمانی وظایف به دست مردم بوده، به درستی انجام شده است خاطر نشان کرد: حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه ها نمایانگر این است که پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است.

خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه اگر امروز ما در فکر و اندیشه تحقق عدالت اجتماعی هستیم و آن را به عنوان ستون برپایی نظام می‌دانیم، تاکید کرد: باید این امر در تعامل ما نیز مشهود بوده و این فعالیت‌های خیرخواهانه باید در راستای تحقق کامل اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: این شبکه قوی باید در یک تعامل پیوسته در تقویت نظام اسلامی بکوشد و حرکت خیرخواهانه علاوه بر تامین هزینه‌های بخشی، موجب رشد و تعالی انسان شده و در قالب یک شبکه محکم باید تار و پود نظام را تقویت کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه بی‌تردید همه این امور در قالب یک سری اقدامات شبکه‌ای محقق خواهد شد، بر لزوم همکاری سایر حوزه‌ها در تعیین شاخص‌های تخصصی در این مراکز و پرهیز از موازی‌کاری‌ها تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مراکز نیکوکاری، تداخلی در شناسایی و ارائه خدمات به محرومین بوجود نمی آید و شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم شده است.

خاکسار قهرودی افزود: تک تک حرکت‌های خیرخواهانه و اجتماعی از انجام فعالیت‌های خیرخواهانه روحیه بخش بوده و نشان می‌دهد که مردم به مسئولیت اجتماعی خود واقف هستند و همه باید تلاش کنند که در جامعه احساس شود کار متکامل در حال انجام است.

انتهای پیام/نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha