۵۰۰ هزار شغل در کمیته امداد ایجاد می شود

قائم‌ مقام کمیته امدادامام(ره)در آئین تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد کرمان، گفت: اگر امروز کمیته امداد توانسته توفیقی در عرصه‌ های مختلف کسب کند، به واسطه همکاری، همراهی‌، تعامل و پشتیبانی همه مسئولان بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مصطفی خاکسار با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار خدماتی که ارائه می دهد به موضوع تربیت نیروی انسانی نیز توجه جدی دارد، افزود: بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌ مند هستند، که چهار هزار دانش‌ آموز نخبه نیز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

وی به اجرای طرح‌ های ترویج زکات و مدارس همدل با همراهی روحانیون داوطلب پرداخت و اضافه کرد: حضور در کنار روحانیت در قالب طرح‌ های مختلف برای تعالی‌ بخشی به برنامه‌ های فرهنگی از دیگر برنامه‌ های این نهاد است.


قائم مقام کمیته امداد امام(ره)؛ توجه به توانمندی خانواده‌ ها را یکی از اولویت‌ های این نهاد اعلام و تصریح کرد: امسال بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده است، که باید ۵۰۰ هزار شغل توسط این نهاد ایجاد شود.

استاندار کرمان نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از کمیته امداد به‌ عنوان یک‌ نهاد انقلابی نام برد و بیان کرد: کمیته امداد همچنان پرشور و انقلابی پیش می‌ رود و کار در این مجموعه دشوار و در گمنامی است.


محمد مهدی فداکار ادامه داد: کمیته امداد دارای مقبولیت زیادی است و افزایش ۱۳ برابری کمک خیران به کمیته امداد استان کرمان بیانگر خدمت صادقانه این مجموعه است.


وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ ترین دستاوردهای کمیته امداد است و سرمایه‌ گذاری برای دانش‌ آموزان و دانشجویان توسط کمیته امداد بیشترین بازدهی را دارد، افزود: کمک به خانواده‌ های آبرومند که به هر دلیلی زمین‌ خورده‌اند از دیگر اقدامات مؤثر کمیته امداد است و نقش کمیته امداد در اشتغال پررنگ است.


استاندار کرمان تصریح کرد: با وجود اینکه میانگین نرخ اقتصادی استان کرمان همیشه مثبت بوده است، اما آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بسیار بالاست و باید کمک کنیم تا این مشکل برطرف شود.


حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد دارای مأموریت‌ هایی است که از مهم‌ ترین این مأموریت‌ ها محبت به قشر آسیب‌ پذیر، رسیدگی و ساماندهی قشر نیازمند و توانمندسازی محرومان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ابراز داشت: نگاه مجلس همواره کمک به کمیته امداد بوده و هر زمان بحث کمک به کمیته امداد باشد، پیشنهادات امداد با رأی بالا موردنظر نمایندگان است.


محمد رضا پورابراهیمی تصریح کرد: در راستای پیگیری موضوعات برای جنوب استان و ایجاد عدالت اجتماعی در منطقه که مطالبه رئیس‌ جمهور از استاندار است، آمادگی داریم در مجمع نمایندگان استان همکاری کنیم و در شورای راهبردی استان که با محوریت نماینده ولی‌ فقیه تشکیل‌ شده کار را در جنوب استان پیش ببریم و شرایط فراهم است تا در این دوره فضای جدیدی در توسعه فراهم کنیم.


وی در ادامه با اشاره به موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: منتظر آئین‌ نامه اجرایی دولت از سوی وزارت اقتصاد هستیم و هفته قبل پیگیری کردیم و دولت اعلام کرده در حال شناسایی سهام قابل‌ واگذاری است و پیش‌ بینی می‌ کنیم چهار میلیون نفر جاماندگان افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد باشند.


شایان ذکر است؛ در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات یحیی صادقی، مدیر کل سابق کمیته امداد استان کرمان، ناصر عسکری نژاد به عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد استان کرمان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha