شناسایی ۲۴ تور گردشگری غیرمجاز در استان کرمان

رئیس‌ پلیس گردشگری استان کرمان از شناسایی ۲۴ نفر از مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری در این استان خبر داد و گفت: با متخلفان تورهای غیرمجاز در کرمان برخورد می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی معنویان در خصوص شناسایی ۲۴ نفر از مجریان برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز در استان کرمان، گفت: این افراد طی پایش‌ های انجام گرفته و با همکاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، شناسایی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان و سیرجان جزء شهرستان هایی هستند که بیشترین تورهای غیرمجاز در آنها وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی در شناسایی این تورها کمک زیادی به مجموعه پلیس گردشگری استان کرمان می‌کند.

رئیس پلیس گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه افرادی که فرهنگ بومی هر منطقه و اصول گردشگری را زیر پا بگذراند با آنها برخورد خواهد شد؛ اظهار داشت: پلیس گردشگر باید با ایجاد امنیت برای گردشگران داخلی و خارجی و جلوگیری از جرائم معرف خوبی برای استان باشد.

معنویان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌ های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را کسب نمی‌ کنند و از تمام گردشگران درخواست داریم؛ برای حفظ سلامت خود، تورهای گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند.

رئیس پلیس گردشگری استان کرمان با اشاره به وظایف پلیس گردشگری گفت: شناسایی و معرفی تورهای غیرمجاز، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از قبیل معرفی جاذبه‌ های گردشگری و اماکن اقامتی و غیره از جمله وظایف پلیس گردشگری محسوب می‌ شود؛ که تاکنون فعالیت‌ های شایسته‌ ای در این خصوص انجام شده است.

معنویان خاطرنشان ساخت: پلیس گردشگری استان کرمان با همکاری دفتر خدمات مسافرتی کبوتران حرم راه‌ اندازی شده و نیروهایی که در طرح مذکور همکاری دارند، آموزش‌ های لازم و مرتبط را در این زمینه فرا گرفته‌ اند./ اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha