۲۸ هکتار از مراتع زنجان و سلطانیه در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: روز گذشته ۲۸ هکتار از مراتع استان در شهرستان زنجان و سلطانیه در آتش سوخت.

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، با اشاره به آتش سوزی مراتع روز گذشته(۲۲ مرداد ماه) آتش سوزی در روستاهای ذاکر و قشلاق سلطانیه، اظهار کرد: این آتش سوزی به صورت همزمان در ساعت ۱۱:۳۰ به سامانه ۱۵۴۰ اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و امدادرسان شهرستان‌های زنجان، سلطانیه و خرمدره در محل حاضر شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، ادامه داد: با تلاش های بی وقفه یگان حفاظت و تیم های عملیاتی هلال احمر آتش مراتع و جنگل های این مناطق بیان شده ساعت حدود ۱۹:۰۰ هر دو آتش سوزی مهار شد.

حسینی با اشاره به وسعت سوختگی این مراتع بیان کرد: در این آتش سوزی ۱۸ هکتار از مراتع در روستای ذاکر و ۱۰ هکتار از مراتع نیز در روستای قشلاق سلطانیه در آتش سوخت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ مورد از مراتع استان طعمه حریق شد، افزود: از این تعداد حادثه آتش سوزی متاسفانه ۱۲۰ هکتار از مراتع استان در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پایان از شهروندان و گردشگران درخواست کرد: در حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در هنگام مواجهه با حریق احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره تلفن ۱۵۴۰ این اداره کل تماس بگیرند تا یگان حفاظت این اداره کل برای مهار آتش در منطقه حضور یابند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha