توجه به موازنه قدرت بین کارگر و کارفرما/لزوم اجرای قوانین بر اساس زیست بوم هر استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت تشکل‌های کارگری و توجه به موازنه قدرت بین کارگر و کارفرما باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در نشست با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌های مردمی و کارگری، اظهار داشت: تشکل‌های کارگری بازوان توانمند بخش تولید هستند و موجب افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی می‌شوند.

وی افزود: نقش موثر تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران، بهبود وضعیت معیشت، تنظیم قراردادهای کار و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بسیار با اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: تشکل‌ها حلقه واسط انتقال تجارب کارگران به کارفرمایان هستند و زمینه ایجاد ارتباط سازنده بین کارگر و کارفرما را فراهم می‌کنند.

طالبی تصریح کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش بسیار محوری و مهمی در رشد تولید و مهار تورم دارند.

وی اظهار داشت: در دین مبین اسلام، به ویژه تاکیدات پیامبر(ص) و ائمه(ع) برای کارگر احترام و جایگاه بالایی قائل بودند اما هرچه از تاریخ می‌گذرد متاسفانه این رویکرد اسلامی کمرنگ‌تر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید تلاش کنیم کارگر در هر صنفی و قشری جایگاه و شخصیتش رعایت شود.

وی ادامه داد: کارگر نیز باید رعایت احترام کارفرما را داشته باشد و این تعاملات باید دوطرفه باشد چراکه این مهم توصیه اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مشکلات تشکل‌های کارگری اشاره کرد.

طالبی در رابطه با مشکل تامین زمین برای ساخت درمانگاه شمال شهر و با توجه به اینکه پیگیری‌های مجمع خیرین سلامت هنوز به نتیجه نرسیده است، دستور پیگیری ویژه را در این زمینه داد.

وی با اشاره به مشکل تملک بیمارستان میلاد نیز گفت: این مهم یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان است که امیدواریم با پیگیری‌های مسوولین استان و با تذکری که در صحن مجلس از سوی نماینده مردم بیرجند شد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در رابطه با تامین پزشک بیمارستان میلاد بیرجند نیز حداقل سه جلسه در استان برگزار شده اما در نهایت امیدواریم نگاه ویژه ملی به این موضوع شود.

وی با اشاره به قوانین، گفت: باید تصمیمات بر اساس زیست‌بوم هر استان باشد تا هرج و مرج صورت نگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم از حق و حقوق خود آگاه نیستند، تاکید کرد: بنابراین دستگاه‌های مختلف باید با اطلاع‌رسانی مداوم به مردم آگاهی دهند.

طالبی با اشاره به بازسازی منازل مسکونی کارگری در معدن قلعه زری، تصریح کرد: اگر افرادی در این منازل سکونت دائم دارند می‌توان با مشارکت مردم و بنیاد مسکن در این منطقه منازل جدید ساخته شود.

وی همچنین در رابطه با امنیت شغلی کارگران،اظهار داشت: در این زمینه نیز بسیار تلاش شده و در حال حاضر اکثر قراردادها یکساله شده است اما بین کارگر و کارفرما باید یک تعامل اخلاقی و معنوی برقرار باشد تا هیچ کدام متضرر نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت تشکل‌های کارگری و توجه به موازنه قدرت بین کارگر و کارفرما باید مورد توجه باشد.

طالبی خاطرنشان کرد: قرار است مشاوران حقوقی از هر استان مشخص شوند و قوانین و لوایح بر اساس زیست‌بوم استان بررسی کرده و به نمایندگان استان‌ها داده شود.

وی خطاب به بانک‌ها گفت: در هفته کار و کارگر یک مصوبه گذاشتیم که به ۴۰ نفر از کارگران که از طرف اداره کار یا جامعه کارگری معرفی شوند، تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود که این موضوع انجام نشده و از بانک‌های عامل تقاضای همکاری را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha