لزوم توسعه جامعه‌نگری در مباحث خانواده

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) گفت: مباحث خانواده باید با جامعه‌نگری توسعه یابد و به سمت تشکیل و راه‌اندازی تشکل در این زمینه حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی در مراسم افتتاحیه سومین دوره راهنمای خانواده "حدیث زندگی" در بیرجند، هدف اصلی اجرای این دوره‌ها را تحول در مباحث خانواده عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده موضوعات مختلفی را شامل می‌شود، این طرح یک نوع کار تخصصی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) هدف اصلی اجرای سومین دوره راهنمای خانواده "حدیث زندگی" تحول در مباحث خانواده دانشت و ادامه داد: در این دوره به مباحثی از جمله جامعه شناسی خانواده، آسیب شناسی روانی، اصول و فنون مشاوره و مباحث آمادگی پیش از ازدواج و حقوق فقهی و اخلاقی پرداخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی ادامه داد: پرداختن به مباحث آشنایی با حل تعارضات و اختلافات خانواده، اصول فرزندپروری، تربیت نوجوان، تربیت معنوی فرزندان، دین‌مداری در خانواده، کنترل هیجانات، آسیب‌شناسی پیمان شکنی و فضای مجازی و خانواده در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در این دوره مباحث علمی و دینی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: تقریبا همه اساتید دکترای رسمی وزارت علوم را دارند و امیدواریم همکاری‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: باید مباحث خانواده را توسعه دهیم و جامعه‌نگری کنیم و به سمت تشکیل و راه‌اندازی تشکل در این زمینه حرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha