جبلی:‌ تصویر قهرمانی خادم شاهچراغ(ع) را در قاب رسانه خواهیم نشاند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان صدا وسیما با اشاره به داستان واقعی شجاعت خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع)، از نویسندگان و طراحان دعوت کرد تا برای ماندگاری این اقدام قهرمانانه، دست به تولید طرح و فیلمنامه بزنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)پیمان جبلی در مراسم قدردانی از عوامل سریال «نیکان» که پخش آن از شبکه سوم سیما در ۳۰ قسمت از چندی پیش آغاز و اخیراً به اتمام رسید، با بیان اینکه از سازندگان این سریال قدردانی می‌کند، اظهار کرد: همچنین باید بابت چندموضوع تبریک بگویم؛ اولین تقدیر و تبریکم به این تیمِ منسجم این است که این کار را در دوران جابه‌جایی مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما تولید و به سرانجام رساندند.

عزم بالا و پایبندی گروه به اتمام سریال
وی افزود: در این تغییر و تحول‌ها و جابه‌جایی مسئولیت‌ها، گاهی اوقات برخی کارها به علت آنکه تأخیر بسیاری می‌خورند ناتمام رها می‌شوند، اما نیکان توانست این کار را تا پایان ادامه دهد و به همین خاطر باید از تیم سازنده تشکر کرد.
وی با اشاره به اینکه تبریک دوم به این خاطر است که نیکان در دوره‌ای که مخاطب به شدت مشکل‌پسند شده و توقعاتش بالا رفته‌ روی آنتن رفت گفت: از سوی دیگر به واسطه شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، مخاطب به این سمت‌وسو تمایل پیدا می‌کند که نقاط امید و شادی‌آور ببیند.

امیدآفرینی در بطن ماجرایی تلخ
وی ادامه داد: داستان این سریال تلخ است، اما امیدواری و نشاط نسبت به روزهای روشن و رهایی در طول داستان به چشم می‌خورد و این مهم تنها به آخر سریال موکول نشده و در طول سریال می‌شد این امید را مشاهده کرد. تبریک سوم به این خاطر است که یک کار ترکیبی انجام شد و نسل پیش‌کسوت و باتجربه در کنار نسل جدید قرار گرفتند.

جبلی افزود: بازیگر جوان نقش نیکان در پذیرش این نقش شجاعت و جسارت به خرج داد و بازی روان و باورپذیری به نمایش گذاشت و به همین خاطر به دل نشست. بازی‌ها عمدتاً خوب و قوی بودند.

وی همچنین به ایده هوشمندانه نویسندگان این مجموعه نمایشی برای پرداختن به یک معضل اجتماعی اشاره کرد و گفت: قصه علی‌رغم مواجهه با یک معضل اجتماعی، پایان بحرانی ندارد و برای مشکلات راهکار ارائه می‌کند. آنچه برای ما به عنوان رسانه حائز اهمیت است این است که افقی پیش روی مخاطب بگشاییم و به او راه حل نشان دهیم که چه طور می‌تواند با هوشمندی و ظرافت تسلیم مشکلات نشود.

وی نیکان را یک داستان آموزنده، هشداردهنده و ارائه‌گر راه حل معرفی کرد و گفت: خوشبختانه این کار دیده‌ شد. ما در ابتدا یک آسیب‌شناسی نسبت به کارهای قبل، از نگاه تولید، رسانه و مخاطب انجام دادیم. یکی از آسیب‌ها این بود که دربرخی مقاطع زمانی شبکه‌ها روی یک ژانری تمرکز می‌کردند و از آن خارج نمی‌شدند؛به عنوان مثال هر شبکه‌ای را تماشا می‌کردی، ملودارم پخش می‌کرد. برای رفع این آسیب به این راهکار رسیدیم که رنگین‌کمانی از گونه‌ها را ارائه کنیم.

تصویر قهرمانی خادم شاهچراغ را در قاب رسانه خواهیم نشاند
رییس سازمان صدا وسیما همچنین به برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت پخش تولیدات روی آنتن اشاره و در خاتمه خطاب به هنرمندان عنوان کرد: صداوسیما را خانه خودتان بدانید؛ در خدمت هنر شما از نویسندگی تا بازیگری و... هستیم. نیازمند به تصویر کشیدن قهرمانان و به رخ کشیدن تاریخ پرشکوه کشور و داستان‌های قهرمانانه ایم؛ یک مصداق آن خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) که با دست خالی جلوی یک تروریست را گرفت و یک داستان واقعی است که این روزها اتفاق افتاده است. این به منزله یک فراخوان عمومی است و از طراحان و نویسندگان می‌خواهیم که به میدان بیایند و ما هم زمینه کار را برای تولید اثر در این خصوص فراهم می‌کنیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha