شرایط بیمه شدن اتباع در خراسان جنوبی فراهم است/دهک‌های 6 تا 10 با مراجعه از تخفیف بیمه سلامت بهره‌مند شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط بیمه شدن اتباع در خراسان جنوبی فراهم است، گفت: هیچ ممنوعیتی برای پوشش بیمه حتی برای اتباع خارجی در ایران و استان وجود ندارد.

علی اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) خراسان جنوبی، با بیان اینکه مجلس و دولت در سنوات اخیر شرایطی را فراهم کردند که همه مردم ایران امکان بیمه شدن را داشته باشند، اظهار داشت: بر اساس دهک‌بندی وزارت رفاه، همه مردم ایران می‌توانند خود را بیمه سلامت کنند و هیچ ممنوعیتی برای بیمه درمانی حتی برای اتباع خارجی در ایران وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی رقم بیمه شدن یک فرد ایرانی برای یک سال را یک میلیون و 430 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این رقم فقط برای دهک 10 جامعه است.

اربابی تصریح کرد: امسال دهک‌های یک تا پنج مشمول عدم پرداخت حق بیمه شدند به این معنا که به صورت 100 درصد رایگان بیمه هستند.

*تخفیف 50 تا 100 درصدی بیمه برای دهک‌های 6 تا 10

وی ادامه داد: دهک شش از تخفیف 80 درصدی، دهک هفت تخفیف 70 درصدی، دهک هشت تخفیف 60 درصدی و دهک 9 از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم در هر دهکی از جامعه با بیمه کردن خود در این سازمان، از مزایای تخفیفی درمانی بهره‌مند می‌شوند.

اربابی تصریح کرد: زمینه برای پوشش 100 درصدی جمعیت کشور در سازمان بیمه سلامت فراهم است اما اگر مردم خود مراجعه نکنند این پوشش تحقق نمی‌یابد.

وی ادامه داد: بر اساس کد ملی اعلام شده وزارت رفاه، افراد دهک یک تا پنج جامعه بدون مراجعه به سازمان بیمه سلامت، به صورت کاملا رایگان در سامانه نشان‌دار و بیمه می‌شوند.

*دهک‌های 6 تا 10 برای بهره‌مندی از مزایای تخفیفی بیمه، مراجعه کنند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد با شماره‌گیری کد دستوری 1666* می‌توانند از وضعیت بیمه خود مطلع شوند، گفت: افراد دهک‌های 6 تا 10 با مراجعه به سازمان می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزایای تخفیفی در هزینه‌های درمانی بهره‌مند شوند.

اربابی تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در خراسان جنوبی را 490 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 85 درصد این جمعیت جزو دهک‌های یک تا پنج هستند و به صورت کاملا رایگان از مزایای بیمه درمانی بهره‌مند می‌شوند.

*اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دستور کار دولت

وی با بیان اینکه 64 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاهای استان برقرار است و اجرای طرح پزشک خانواده شهری نیز در دستور کار دولت می‌باشد و شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین و فردوس در اولویت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده کمک بزرگی در راستای بهبود مراجعات مردم به پزشکان، رصدهای درمانی و نظارت مستمر بر سلامت مردم می‌کند.

اربابی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر هزینه‌های درمانی افراد بر اساس درخواست است تا نیاز، گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده و نشان‌دار کردن بیمار در سیستم، ارجاع بر اساس نیاز خواهد بود و این‌گونه هزینه‌های سلامت و درمان خانوار کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: اخیراً به بیمه معلولین توجه ویژه شده و این قشر می‌توانند از خدمات گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی با تعرفه بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز برای 107 گروه بیماری در سازمان بیمه سلامت تعریف شده است.

*اتباع برای بیمه شدن به سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند

اربابی با اشاره به بیمه اتباع خارجی نیز، گفت: اتباع به دو دسته آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر تقسیم می‌شوند که اتباع آسیب‌پذیر که کد اقامت از سازمان ملل دریافت کرده‌اند و توسط وزارت کشور و اداره اتباع خارجی به سازمان بیمه سلامت معرفی شده‌اند می‌توانند طبق دهک‌بندی بیمه شوند.

وی با بیان اینکه اتباع غیرآسیب‌پذیر باید خودشان برای بیمه اقدام کنند، گفت: اتباع می‌توانند با پرداخت سالانه 2 میلیون و 636 هزار تومان برای هر فرد از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند و از نظر پوشش بیمه شرایط در کشور برای اتباع نیز فراهم شده است.

خبرنگار محبوبه قاسم زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha