امام جمعه سیرجان: از شهردار تقاضا دارم در استعفای خود تجدید نظر کند

امام جمعه سیرجان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به استعفای شهردار سیرجان، گفت: اینجانب به نمایندگی از مردم سیرجان از شهردار محترم تقاضا دارم؛ در خصوص استعفای خود تجدید نظر کرده و مطمئن باشند، قاطبه شهروندان سیرجانی از اقدامات ارزشمند و قانونی شهردار حمایت می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ چند روزی است که علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان پس از یک دوره مرخصی چند روزه استعفای خود را تقدیم شورای شهر نموده است.

این ماجرا از شایعه تا واقعیت موجب واکنش تعداد زیادی از مسئولین و مردم شد، به طوری که امام جمعه سیرجان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان؛ به نمایندگی از طرف مردم، در قالب سخنانی واکنش خود را به این موضوع نشان داده و از وی درخواست بازگشت به پست اش را نموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس مسلمی زاده در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه مباحث گذشته در حوزه سبک زندگی اسلامی و وظایف پدر خانواده، به یکی دیگر از این وظایف اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف مرد خانواده این است؛ که باید زمینه‌ ی زندگی غیرتمندانه را در خانواده ایجاد کند؛ یعنی نسبت به ناموس از قبیل همسر و دختر خود غیرت بورزد.

وی در تعریف غیرت، به بیان علمای اخلاق اشاره و اظهار کرد: غیرت در نزد علمای اخلاق به معنای تلاش در حفظ و نگهداری از آنچه که حفظ و نگهداری از آن ضروری و لازم است، آمده و صفت غیرت منبعث و برآمده از شجاعت، بزرگ منشی و عزت نفس است و یک انسان غیور باید شجاع و بزرگمنش و عزتمند باشد تا به او غیرتمند اطلاق شود.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان کرد: غیرت ارزشی است که خدا به صورت فطری و غریزی در وجود انسان قرار داده است؛ بنابراین مراقبت از حیثیت و آبروی ناموس در برابر تهدیدها ناملایمات اجتماعی از مهم‌ ترین وظایف سرپرست خانواده است.

حجت الاسلام مسلمی زاده تاکید کرد: در حدیثی شریف از پیامبر خدا(ص) منقول است که فرمودند: خداوند غیور است و مردان غیرتمند را دوست دارد؛ قرآن کریم نیز در این باره می‌ فرماید: "ای پیامبر به همسران و دختران خود و زنان مومنین بگو چادرهای خود را بر روی سر بکشند؛ که در میان جامعه به حیا و عفت شناخته شوند، این بدان معناست که نشانه شناخت یک زن به حیا و عصمت؛ همان چادر است.

وی در ادامه به سه خصلت مورد نیاز یک مرد در خانواده نیز اشاره و ابراز کرد: این سه خصلت شامل: خوش رفتاری با اهل خانواده، گشاده دستی و وسعت دادن به اهل خانه، مراقبت و محافظت از حریم خانواده و غیرت ورزی می شود.

امام جمعه سیرجان اضافه کرد: این سه ویژگی از جمله خصلت‌ های مهمی هستند؛ که در روایات اسلامی تاکید شده که یک مرد باید به آنها آراسته باشد.

حجت الاسلام مسلمی زاده ابراز داشت: در حدیث دیگر وارد است: مردی که از همسرش در امر بی‌ حجابی اطاعت کند، مورد غضب خداوند واقع می‌ شود و امام صادق(ع) نیز در این خصوص فرمودند: " قلب و فکر مرد بی غیرت منکوس و وارونه است؛ یعنی قلبش از صفات والای انسانی و اخلاق کریمه تهی خواهد بود".

وی در خطبه دوم با اشاره به حضور باشکوه داوطلبان در پیش ثبت نام انتخابات مجلس اظهار داشت: دشمن مدت‌ ها است؛ به دنبال گسترش روح یأس و ایجاد نا امیدی در میان ملت ایران بوده و هست و یکی از اهداف مهم دشمن این بوده که مردم را از حضور در انتخابات منصرف سازد.

امام جمعه سیرجان اظهار داشت: دشمن همچنین تلاش کرد تا نخبگان و فرهیختگان در نامزدی نمایندگی مجلس ثبت نام نکنند؛ اما اقبال قابل توجه فرهیختگان و نخبگان در پیش ثبت نام کاندیداتوری مجلس سبب شد، تیر دشمن به سنگ خورده و دشمن زبون در رسیدن به اهداف شوم خود موفق نشد و امیدواریم نتیجه نهایی این انتخابات در اسفندماه امسال تیر خلاص را بر دشمن وارد سازد.

حجت الاسلام مسلمی زاده همچنین با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، آزادگان الماس‌های درخشان و آزموده‌ترین فرزندان ملت بزرگ ایران هستند و ما به وجود این عزیزان که سال‌ ها در اسارت سنگین ترین رنج ها و تلخی ها را تحمل کرده، اما خم به ابرو نیاوردند، افتخار می‌ کنیم.

وی همچنین با اشاره به استعفای شهردارسیرجان؛ گفت: خبر استعفای شهردار کام مردم را تلخ کرد. بسیاری از مردم و خصوصا نخبگان از بنده درخواست داشتند، که در خطبه های نماز جمعه به این موضوع پرداخته و موضع خود را اعلام نمایم.

خطیب جمعه سیرجان در ادامه تاکید کرد: اوّلاً از همشهریان عزیز خواهش می کنم؛ در خصوص علت این استعفا گمانه‌ زنی و پیش داوری نکنند.

حجت الاسلام مسلمی زاده افزود: نکته دیگر آن که سیرجان شهری است بزرگ، با حجمی بالا از مسائل مهم شهری که طبعاً نیازمند یک مدیر لایق و شایسته است و شهردار سیرجان انسانی پاک متخصص، توانمند در عرصه مدیریت کلان شهری بوده و شایستگی و توانمندی لازم را در این عرصه دارد.

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از مردم سیرجان از شهردار محترم تقاضا دارم؛ در خصوص استعفای خود تجدید نظر کرده و مطمئن باشند قاطبه شهروندان سیرجانی از اقدامات ارزشمند و قانونی شهردار خصوصا اقدامات مبتنی بر ایجاد زیرساخت، در دوران تصدی این مسئولیت، حمایت می‌ کنند؛ تا ان شاءالله طرح‌ های نیمه تمام شهری به فرجام برسد.

نماینده ولی فقیه در سیرجان؛ تاکید کرد: طبق فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، امروز وظیفه همه مسئولان کشور کار جهادی است، امروز روز خسته شدن و نا امید شدن نیست؛ بلکه روز حرکت و امید است و ما اکنون در شرایطی نیستیم که کسی از خدمت قهر کند و میدان را خالی کند. الان نیازمند وحدت و مشارکت مردمی و کار جهادی هستیم؛ لذا از شهردار محترم تقاضا داریم همچون گذشته به خدمت خود به عنوان یک مدیر جهادی ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha