رسالتِ حیاتِ جامعه باید در پرتو رسیدگی عالمانه و عاشقانه به مساجد محقق گردد

مقام معظم رهبری، روز مسجد را، یک روز انقلابی دانسته و مسجد را به عنوان پایگاهِ دین، عبودیت و معرفت برای جوامع اسلامی، منشأ و سرآغاز برکات بزرگ و ماندگار دانسته‌اند؛رسالتِ حیاتِ جامعه باید در پرتو رسیدگی عالمانه و عاشقانه به مساجد محقق گردد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس دکتر محمدهادی ایمانیه به مناسبت اجلاسیه روزجهانی مساجد پیامی بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ؛

مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند پس امید است که اینان از راه‏یافتگان باشند.

نوای اذان که بر مناره‌های آسمان طنین انداز می‌شود، آهنگ فراخوانِ امتِ واحده به لبّیکِ روشنایی و گواه اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّور است که صفوفِ مومنان را از اهل شرک و کفر، جدا می‌سازد و انسان‌ها را به حقیقتِ فطرتِ الهی‌شان یادآور می‌شود. این طیفِ عبودیت، در زمان و مکان، سیال بوده و از مسجدُ الحرام تا مسجد خیف، از مسجد الاقصی تا معراج و از مسجد سهله تا مسجد قبا را درنوردیده است. انقلابِ مسجد در قلب‌های مؤمنین و تلألوِ نور ایمان در جامعه‌ی ظلمانی، اولین گامِ رهاییِ آدمی از دامِ شیطانِ وجودِ خویشتن و نویدبخشِ فردای رهایی بشریت، از تمام ظواهرِ زر و زور و تزویر، به اتکالِ إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ یورِثُها مَن یَشاءُ مِن عِبادِهِ است.

اینگونه است که مقام معظم رهبری، روز مسجد را، یک روز انقلابی دانسته و مسجد را به عنوان پایگاهِ دین، عبودیت و معرفت برای جوامع اسلامی، منشأ و سرآغاز برکات بزرگ و ماندگار دانسته‌اند.

شایسته است اهتمام کنندگان به امر مسجد، با نگاه واسع و عمیق به تمام کارکردهای فکری، عبادی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و انقلابی مسجد، همّت بورزند و سجده‌گاه مؤمنین و مجالسِ پیامبران را، به پایگاهِ فرماندهی شیعه و بازگرداندن نوجوانان و جوانان عزیز ما به دامن ارزش‌های دینی و معرفی حقیقتِ زلال اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله وسلم مبدل سازند. باشد که از زبانه‌های آتشی که صهیونیست های جنایتکار به دامان مسجد الاقصی انداختند، گلستانِ توحیدیِ ابراهیم خلیل الله، در أقصی نقاط عالم، رویانده شود و رسالتِ حیاتِ جامعه، در پرتو رسیدگیِ عالمانه و عاشقانه به مساجد، محقق گردد که ؛ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.
والعاقبة لأهل التقوی و الیقین
محمد هادی ایمانیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha