تسهیلات ارزان قیمت برای مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: توزیع عادلانه تسهیلات ارزان‌ قیمت مسکن روستایی در سطح روستاهای استان آغاز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: استان گلستان در حوزه جذب تسهیلات بانکی در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارا است.

وی افزود: در کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شده که سهم استان گلستان از این اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

حسینی تصریح کرد: در این طرح از ۲۳ درصد کارمزد بانک، مبلغ ۱۸ درصد از آن را دولت یارانه می‌دهد و فقط ۵ درصد آن را متقاضیان ساخت مسکن روستایی پرداخت می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: به جهت رعایت عدالت در توزیع اعتبارات، سهم هر روستا از تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی بر مبنای جمعیت، واحدهای مسکونی غیرمقاوم و ... مشخص و از چند روز گذشته از طریق بنیاد مسکن و بخشداران به دهیاران روستاها در حال ابلاغ است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به متقاضیان ساکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز پرداخت می شود.

حسینی ضمن تشکر از دهیاران و بخشداران و همچنین شبکه بانکی استان به جهت همراهی موثر با بنیاد، از مالکان واحدهای فرسوده و غیر مقاوم در روستاها و همچنین علاقه مندان سکونت در روستاها خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان خود از این فرصت استثنایی بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha