مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند خبر داد: ارزآوری ۱۱۴ هزار دلاری صادرات تعاونی‌ها در بیرجند

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون  ۱۱۴ هزار دلار صادرات توسط تعاونی های سطح شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد کسایی در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما ارائه خدمات دولت به مردم است.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند افزود: از دغدغه‌های تعاونی‌ها مباحث بیمه‌ای و مالیات بوده که در این راستای برخی از برنامه‌ها هفته تعاون در این حوزه‌ها پیش‌بینی شده است.

کسایی بیان داشت: علاوه بر برنامه‌های مشترکی که در هفته تعاون با اداره کل برگزار خواهد شد بیش از ۱۰ برنامه ویژه نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: بازدید از سه شرکت تعاونی با حضور مسئولان از جمله برنامه‌ها هفته تعاون خواهد بود.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند گفت: افتتاح سالن گردهمایی ویژه تعاون‌ها از دیگر برنامه‌های هفته تعاون است.

کسایی برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی در حوزه بازاریابی و فروش ویژه تعاونی‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته تعاون برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان بیرجند ۶/۲ درصد و نرخ مشارکت ۳۹ درصد است، اضافه کرد: بیشترین درصد توزیع اشتغال در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان در حوزه خدمات حدود ۴۲ درصد، کشاورزی ۲۸ درصد و حوزه صنعت ۲۲ درصد است.

کسایی بیان داشت: تعداد تشکل‌های فعال در سطح شهرستان ۹۴ مورد است‌.

وی ادامه داد: همچنین در سطح شهرستان ۵۶۰ نفر در سال جاری از بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از وجود ۱۴ مرکز مشاوره و کاریابی در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز ۸۵ درصد مراکز کاریابی استان را شامل می‌شود.

کسایی با اشاره به ۲۱۹ شرکت تعاونی فعال با تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۰ عضو در شهرستان بیرجند بیان داشت: از این تعداد ۳۰ درصد شرکت‌های تعاونی مربوط به بانوان و ۷۰ درصد آقایان است.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند بیان داشت: همچنین میزان اشتغالزایی تعاونی‌های فعال در سطح شهرستان ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۶۷ نفر است.

کسایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ تعاونی با ۵۱۰ نفر عضو و ۹۰ نفر اشتغال تشکیل شده که سرمایه اولیه آنها ۲۳۸ میلیون تومان بوده است.

مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از فعالیت سه تعاونی دانش بنیان در حوزه فناوری در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها در بخش‌های کشاورزی، تولیدی و توزیعی فعالیت دارند.

کسایی با بیان اینکه انحلال شرکت تعاونی‌های غیرفعال یکی از سیاست‌های وزارت تعاون برای کیفیت‌بخشی به تعاونی‌ها بوده که در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: از ابتدا امسال تعداد ۵۱۰ تعاونی غیر فعال با تعداد اعضای ۲ هزار و ۴۸۵ نفر در سطح شهرستان منحل شده است.

وی به میزان صادرات تعاونی‌های شهرستان اشاره داشت و گفت: در سال گذشته ۱۹۶ هزار دلار و ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ هزار دلار صادرات توسط تعاونی‌های شهرستان انجام شده است.

کسایی با اشاره به اینکه یکی از حمایت‌هایی که از شرکت‌های تعاونی انجام می‌گیرد پرداخت ۸۰ درصد از هزینه‌های برندسازی به تعاونی‌های متقاضی است، گفت: این اقدام به شرط تأمین اعتبار توسط وزارت تعاون پرداخت می‌شود که برای امسال هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

وی به تسهیلاتی که به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان به سه شرکت تعاونی بیرجند پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha