هیچ خدمت سخت افزاری مانند خدمت در مساجد کارساز نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد گفت: هیچ خدمت سخت افزاری مانند خدمت در مساجد کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبما) از فارس, سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و میهمانان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد آزاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی با موضوع " ارائه راهکارها جهت تقویت مساجد و برنامه ریزی بزرگداشت اربعین سید و سالار شهیدان(کاروان اربعین و برنامه های شهرستان)" در سالن شهید انصاری حوزه علمیه رضویه لامرد برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین آزاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه و مصیب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، طی مطالبی اظهار داشتند: اهمیت جایگاه مساجد بر کسی پوشیده نیست. بنای اسلام از مسجد شروع شده، همه کارهای سخت افزاری و نرم افزاری به وسیله مساجد مدیریت و پشتیبانی شده است.
امام جمعه لامرد تاکید کرد: هیچ خدمت سخت افزاری مثل خدمت درمساجد کارساز نیست. مردم باید خودشان آستین بالا بزنند و کمک کنند تا بتوان در مساجد کار فرهنگی کرد.
وی در پایان گفت: در برنامه سند فرهنگی شهرستان به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که مهم ترین واثرگزارترین آن برگزاری مراسمات فرهنگی و قرآنی درمساجد است .
مهندس احمد خضری فرماندار شهرستان نیز ضمن تسلیت ایام صفر ایام حزن و اندوه آل الله، طی مطالبی گفت: گفته ها و دغدغه های کارشناسان و دلسوزان حوزه فرهنگ بسیار است.
وی ادامه داد: به صورت کلی تامین هزینه های اجرای مراسمات فرهنگی نیازمند تنظیم طرح جامع فرهنگی با رویکرد تقویم فرهنگی شهرستان به صورت سالیانه می باشد.
فرماندار لامرد گفت: با پیگیری فرمانداری لامرد، اعتبار لازم جهت برنامه های فرهنگی از طریق بودجه فرهنگی صنایع اختصاص خواهد یافت و از این طریق دغدغه و گلایه متولیان فرهنگ و مساجد برطرف خواهد شد.
محمد هنرپیشه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد و تقدیر ویژه از فعالان حوزه مسجد اظهار داشت: از اهتمام همه دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردمی در ایجاد هم افزایی در برنامه های ستادی و مناسبتی به ویژه در ایام غدیر، رویدادهای خردادماه، ماه محرم و روز خبرگار تشکر ویژه می نمایم.
این مسئول فرهنگی تاکید کرد: همه می بایست تلاش کنیم تا مساجد با تمام کارکردها و ظرفیت های آن نقش محوری را در اجرای برنامه ها ایفا کنند.
نصب تابلوهای راهنمایی مساجد در بلوارها و خیابان های شهر لامرد ، هم افزایی و فعالیت بیشتر تشکلهای فعال در مساجد مانند پایگاههای مقاومت بسیج، کانونهای فرهنگی مساجد وکتابخانه ها و طرح شبکه سازی مساجد و اجرای آن در ده مسجد شاخص از مصوبات پنجاه و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha