بهره برداری از 66 پروژه عمرانی عرصه سلامت فارس در هفته دولت امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در جمع اصحاب رسانه استان، بهره برداری از 66 پروژه عمرانی حوزه سلامت فارس، در هفته دولت امسال را به مردم استان مژده داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» به مناسبت هفته دولت، در جمع اصحاب رسانه حضور یافته و مهم ترین دستاوردهای عرصه سلامت استان را از ابتدای دولت سیزدهم، معرفی کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، آنان را دو الگوی خدمت برای مسوولان خواند که در همان مدت اندک مسوولیت اجرایی خود تاثیر بزرگی داشتند و راه، روش و فرهنگ آنان ماندگار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام مهم ترین اهداف و برنامه های حوزه سلامت استان در هفته دولت امسال، از به بهره برداری رسیدن 66 پروژه عمرانی سلامت محور خبر داد که از این تعداد، 32 پروژه در حوزه بهداشت، 29 پروژه در حوزه درمان، یک پروژه در حوزه آموزش، دو پروژه در حوزه فرهنگی دانشجویی و دو پروژه در سایر حوزه ها، با متراژ کلی 24 هزار و 791 متر مربع و اعتبار حدود 357 میلیارد تومان است.

افتخارآفرینی فارس در آموزش پزشکی

دکتر حسینی در ادامه به تلاش در عرصه های آموزشی، به عنوان یکی از محورهای مهم سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و با تاکید بر برنامه ریزی برای دستیابی به جایگاه های نخست کشور در عرصه آموزشی گفت: کسب رتبه پنج درصد اول در 10 رشته تخصصی آزمون بورد تخصصی کشور و کسب رتبه 10 درصد اول در 10 رشته تخصصی آزمون بورد تخصصی کشور در سال 1401 نیز گویای ثمربخشی تلاش ها در این زمینه تا کنون بوده است.

او همچنین از تاسیس سه رشته «اقتصاد سلامت»، «بهداشت و ایمنی مواد غذایی» و «کنترل دارو و فرآورده های آرایشی بهداشتی» در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D.)، تاسیس دوره «گلوکوم» (آب سیاه) در حوزه چشم پزشکی در مقطع فلوشیپ و تجهیز و راه اندازی مرکز پیشرفته بالینی مجهز به سیمولاتورهای پیشرفته آموزشی طی دو سال اخیر، در راستای تحقق اهداف آموزشی مجموعه سلامت استان یاد کرد.

برتری فارس در حوزه فرآورده های خوراکی و آشامیدنی

بیان دستاوردهای حوزه غذا و دارو، از دیگر بخش های سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اصحاب رسانه بود که در این زمینه افزود: مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز طی دو سال گذشته با کسب رتبه برتر کشور در حوزه فرآورده های خوراکی و آشامیدنی در سال 1401؛ تهیه، تنظیم و اجرای سامانه تهیه و توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ ای؛ تولید آرد کامل در استان فارس و اجرای طرح تولید نان کامل و تولید آرد بدون گلوتن برای بیماران سلیاک و اهدای سهمیه رایگان به بیماران و همکاری در تولید نان سنگک با آرد بدون گلوتن برای نخستین بار در کشور، گام های پرتوانی در مسیر توسعه دانشگاه برداشته است.

8 دوره قهرمانی فارسی ها در بزرگترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت

کسب عنوان صدرنشینی در جشنواره قرآن و عترت برای هشتمین دوره پیاپی و در بیست و ششمین و بیست و هفتمین جشنواره هدهد، کسب رتبه نخست مسابقات سراسری «مشاعره سلامت» در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1401، کسب رتبه برتر در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری «سیمرغ» در سال 1401 و کسب مقام قهرمانی در مسابقات کشوری ورزش های مجازی و الکترونیک در سال 1401، دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه فرهنگی و دانشجویی است که رئیس دانشگاه به آنها اشاره کرد.

جذب 203 دانشجوی بین الملل در فارس

دکتر حسینی در زمینه دستاوردهای معاونت بین الملل دانشگاه نیز از جذب 190 دانشجوی شهریه پرداز مقطع دکترای عمومی، 13 دانشجوی شهریه پرداز مقاطع کارشناسی ارشد، دستیار تخصص و فلوشیپ، نام برد.

پیگیری 127 پروژه عمرانی فارس طی 2 سال گذشته

او در ادامه به محور مهم دیگری از خدمات عرصه سلامت فارس اشاره کرد و با بیان دستاوردهای حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ از توسعه زیرساخت های فیزیکی سلامت فارس با پیشبرد 127 پروژه عمرانی جدید به متراژ بیش از 415 هزار متر مربع و بهره برداری از 61 پروژه سلامت محور در استان با متراژ بیش از 55هزار متر مربع طی دو سال گذشته به عنوان مصداقی از تلاش های همکاران این مجموعه یاد کرد.

کاهش تاخیر در پرداخت اضافه کار و کارانه کارکنان از 15 ماه به 4 ماه؛ کاهش تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان از 17 ماه به 4 ماه؛ کاهش تاخیر در پرداخت اضافه کار شبکه های بهداشت و درمان از 22 ماه به 4 ماه؛ کاهش تاخیر در پرداخت اضافه کار و کارانه کارکنان اورژانس 115 از 15 ماه به چهار ماه و کاهش تاخیر در پرداخت اضافه کار و کارانه ستاد مرکزی دانشگاه و دانشکده ها از 17 ماه به چهار ماه، بخشی از دستاوردهای دانشگاه طی دو سال گذشته است. دیگر مواردی بود که این مقام مسوول در استان فارس، به عنوان مصادیق تلاش های مجموعه سلامت استان در توسعه امور مالی در مجموعه به آن ها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی بیمارستان 120 تخت خوابی شهدای سلامت بنیاد برکت شهرستان نی ریز، بیمارستان 96 تخت خوابی حضرت امام علی(ع) شهرستان کازرون در سال 1401 و بیمارستان 32 تخت خوابی صدیقی گله دار و مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی فورگ شهرستان داراب و همچنین کسب عنوان پیشتاز در توسعه در سال 1401 در ششمین اجلاس معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را از دیگر موفقیت های دانشگاه در حوزه توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برشمرد.

توسعه زیرساخت های تحقیقات و فناوری سلامت فارس

دکتر حسینی در ادامه از برنامه ریزی مستمر مجموعه دانشگاه در توسعه زیرساخت های حوزه پژوهش و فناوری سلامت استان خبر داد که طی دو سال گذشته با راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت شیراز و بهره برداری از اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) دنبال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۷ شرکت در مراکز رشد و پارک فناوری سلامت شیراز فعالیت دارد، ادامه داد: مجموعه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه طی دو سال اخیر با کسب موفقیت هایی نظیر قرارگیری نام 37 عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست دانشمندان 2 در صد پر استناد جهان؛ تصویب سه هزار و 650 طرح تحقیقاتی؛ ثبت 31 اختراع ملی و بین المللی در دولت سیزدهم؛ کسب رتبه نخست کشور در برگزاری کنگره های بین المللی سلامت در سال ۱۴۰۱ با برگزاری 6 کنگره از مجموع ۳۸ کنگره بین المللی و انتخاب کتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» به عنوان کتاب برگزیده سال در سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از نویسندگان آن با حضور رئیس جمهور، توسعه اهداف این حوزه را به ثمر رسانده است.

تقدیر از اصحاب رسانه حوزه سلامت استان

پایان بخش نشست خبری امروز رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقدیر از اصحاب رسانه فارس، به پاس انعکاس شایسته خدمات این حوزه به مردم و ایجاد زمینه های آگاهی مناسب و بهره مندی حداکثری مردم از خدمات سلامت محور بود.

این نشست خبری امروز، چهارم شهریور، همزمان با سومین روز از هفته دولت، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha