31طرح کشاورزی در قائمشهر  به بهره برداری رسید

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت 31طرح کشاورزی در قائمشهر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، جواد مولایی فرماندار شهرستان قائمشهر در حاشیه بهره برداری از پروژه های هفته دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال زراعی جدید در بحث مرمت، تجهیز و لایروبی چاه های سطح این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تاکنون نسبت به مرمت و تجهیز ۳۰حلقه چاه با هزینه بالغ بر 17 میلیارد تومان، اقدام کرده ایم و ۱۲حلقه چاه کشاورزی دیگر در سطح این شهرستان نیازمند مرمت و تجهیز است تا مشکل آب کشاورزان به صورت کامل برطرف شود.

وی با اشاره به افتتاح چاه در روستای نوکلا قائمشهر گفت: با تجهیز و مرمت چاه کشاورزی در این روستا مشکل اهالی مرتفع شد.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاحیه گلخانه گل و گیاه، با بیان اینکه این گلخانه در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با سرمایه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: با افتتاح این گلخانه، پنج نفر به صورت مستقیم مشغول کار شدند.

علی درویش نیا افزود: ۲۵هکتار فضای گلخانه ای در سطح این شهرستان با بیش از ۷۰۰ بهره بردار وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح دیگری که به بهره برداری رسید، مرمت و تجهیز ۳۰حلقه چاه کشاورزی با سرمایه ای بیش از ۱۷ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر به افتتاح تعدادی حلقه چاه به صورت نمادین در روستای نوکلا اشاره کرد و گفت: تجهیز و مرمت یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 4360 میلیون ریال به بهره برداری رسید که 20 هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار می دهد و این طرح ها با هدف جلوگیری از تنش های آبی و خشکسالی ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha