مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: بهره مندی ۵۹ درصد از جمعیت خراسان جنوبی از طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: ۵۹درصد از جمعیت خراسان جنوبی در دهک های یک تا پنج هستند که می توانند از آن اعتبار افزایشی و ۱۲۰ هزار تومانی با مراجعه به سه هزار و ۱۰۰ فروشگاه فعال در استان بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی؛ غلامرضا اشرفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی ۱۳۱ هزار کارگر بیمه شده داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در سطح خراسان جنوبی ۲۸۵ تشکل کارگری و ۴۰ تشکل کارفرمایی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی در بهار ۱۴۰۲، ۵.۸ درصد است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است و مشارکت اقتصادی در این مدت ۳۹.۴ درصد بوده است.

اشرفی بیان کرد: حدود ۳۰ دستگاه اجرایی در زمینه ثبت اشتغال فعالیت دارند و خراسان جنوبی توانسته رتبه دوم در زمینه تحقق اشتغال را کسب کند و در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده است و از این میزان شاهد ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بودیم.

اشرفی به بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است و نسبت به مدت مشابه آن حدود ۳۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است و در این زمینه جز استان های صدر جهت جذب منابع هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۸۴۷ تعاونی در خراسان جنوبی وجود داشت، افزود: طی دو سال گذشته ۱۹۸ تعاونی جدید در استان تشکیل شد و این میزان به یک هزار و ۴۸ تعاونی رسیده و رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص بحث صادرات عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸ میلیون دلار صادرات محصولات و تولیدات تعاونی ها در خراسان جنوبی داشتیم.

اشرفی در خصوص حوزه نوسازی و توانمندسازی تعاونی ها گفت: در این زمینه رتبه عالی را کسب کردیم و توانستیم جذب صد درصدی اعتبارات را داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری عنوان کرد: در این راستا طی دو سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳هزار و ۱۶۱ طرح پرداخت شد که در این راستا هفت هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به طرح کلابرگ الکترونیک گفت: بنابر آخرین آمار تمام واجدین شرایط در دهک های یک تا پنج می توانند از آن اعتبار افزایشی و ۱۲۰ هزار تومانی با مراجعه به سه هزار و ۱۰۰ فروشگاه فعال در استان بهره مند شوند.

اشرفی در پایان اظهار کرد: ۵۹ درصد از جمعیت استان در دهک های یک تا پنج قرار دارند و هم استانی ها بدانند که مابه التفاوت افزایش قیمت ها مربوط به ۱۱ کالای اساسی توسط دولت پرداخت می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha