برنامه توسعه "صنعت مس" از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت است

وزیر کشور در بازدید از مجتمع مس سرچشمه، این مجموعه را از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت دانست و گفت: برنامه توسعه مس به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد وحیدی پس از بازدید از مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: مس سرچشمه تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت مس فعال کشور را به خود اختصاص داده و بزرگترین معدن سرباز مس تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن در سال استخراج دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با پایین دستش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد.

وحیدی گفت: همچنین مواد همراه این خاک هم بسیار ارزشمند است و استحصال این مواد می‌ تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد، همه اینها از سرچشمه ظرفیت بزرگی می‌ سازد، که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد، مس می‌ تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.

برنامه توسعه "صنعت مس" از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت است

وزیر کشور از زمینه‌ های توسعه و کشفیات جدید در مس سرچشمه گفت: بر اساس گزارش‌ ها در مس سرچشمه ۹.۲ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن ۴ میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می‌تواند ظرفیت‌ سازی بزرگی باشد.

وحیدی ابراز داشت: یکی از کارهای خوبی که می‌ توانست در مس سرچشمه صورت گیرد این بود؛ که شرکت‌ های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌ هایی از کار را بر عهده بگیرند، لذا شهرداری رفسنجان ابتکار به خرج داده و فعالیت‌ هایی را بر عهده گرفته که می‌ تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌ تواند بخشی از ظرفیت‌ های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در رفسنجان داشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: مس یکی از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت است و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌ تواند استحصال شود.

برنامه توسعه "صنعت مس" از اولویت‌ های مهم اقتصادی دولت است

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha