پخت ۲۵ هزار غذای نذری در موکب خدام الحسین

پخت روزانه ۲۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مرکزی موکب خدام الحسین برای عاشقان اباعبدالله

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از عراق؛ در اینجا زائرین امام حسین هر وقت از راه برسند آب و شربتی برای نوشیدن و غذایی برای خوردن پیدا می کنند، آنها حرمتی دارند که لایق و شایسته خدمتند و باید خاک پای عاشقان ابا عبدالله بود.

در آشپزخانه مرکزی موکب خدام الحسین شبانه روز ۵۰ نفر عاشقانه کار می کنند تا زائرین اربعین به سلامت به مضجع آقا و مولایشان امام حسین(ع) برسند. وارد آشپزخانه می شویم با فضای سرشار از انرژی مثبت روبرو می شویم جایی که ذکر اهل بیت زمزمه لب های آنهاست و صلوات هایی که فضای آشپزخانه از آن پر شده است. اشپزخانه ای که ۱۰ سال سابقه خدمت به زائرین امام حسین را دارد.

عده ای در حال پخت برنج، برخی در حال آماده کردن مواد غذایی خام برای پخت، تعدادی در حال پخت غذاهای مختلف و تعدادی پسر نوجوان هم در حال شستن ظرف های خادمین هستند.

سراغ سرآشپز را می گیریم ما را به «حاج سید محمد مجلسی» معرفی می کنند مرد میانسال اهل دلی که با سر ادب با همه صحبت می کند از او درباره فعالیت های آشپرخانه می پرسیم. با ذکر السلام علیک یا عبدالله آغاز می کند و می گوید: روزانه چندین وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام و چندین میان وعده به صورت لقمه های کوچک در این آشپزخانه پخت می شود، روزهای اول ایام اربعین با ۵۰۰ پرس شروع و تا پایان اربعین به ۲۵ هزار پرس می رسد.

سید محمد مجلسی گفت: برنامه غذایی موکب از دفتر مرکزی موکب در تهران مشخص شده و براساس آن تهیه می شود، اولویت اول ما سلامت زائرین است، غذاها از بهترین مواد اولیه تهیه می شود و موارد بهداشتی تماما رعایت شده و با ادویه های مختلف سعی می کنیم ذائقه های افراد را مد نظر قرار دهیم.

سرآشپزِ این موکب افزود: تمامی افرادی که در اینجا کار می کنند آشپز هیئتی و رستوران دار هستند و تبحر لازم را برای تهیه این حجم بالا از غذا دارند. هرسال ما لحظه شماری می کنیم که اربعین شود و همدیگر را ملاقات کنیم. همه با اخلاص و بی ریا تمام هنر آشپزی خود را برای رضایت و سلامت عاشقان ابا عبدالله بکار می گیرند.

از او درباره رمز خوشمزه بودن غذاها با وجود حضور چندین آشپز از شهرها و استان های مختلف می پرسیم، مجلسی در جواب تاکید کرد: دلیل آن عشق به امام حسین است غذایی که به نیت اباعبدالله پخت می شود بی نظیر خواهد شد. اینجا ما روزی ۲۰ ساعت کار می کنیم اما لحظه ای احساس خستگی نمی کنیم، عشق به امام حسین است که خادمین این اشپزخانه را سرپا نگه داشته است.

مجلسی، «احمدرضا ترک» را به ما نشان می دهد مرد میانسال ناشنوا که برای هفتمین سال است که خدمت در آشپزخانه موکب رزق و روزی او شده است. مردی که با اشاره حاج آقا مجلسی کارش را به بهترین نحو انجام می دهد و همه آشپزها صحه می گذارند امید نباشد کار آشپزخانه به خوبی پیش نمی رود، در نگاهِ «احمدرضا ترک» عشق به اباعبدالله موج می زند و این است معجزه طریق الحسین، هر که را بخواهد ارادتمند اهل بیت و حسینی می کند.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha