کد خبر: 203791
۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
خودرو جدید سایپا

هاچ بک اطلس یکی دیگر از محصولات غرفه سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد بود. Atlas بخشی از نسل جدید خودروهای اقتصادی این خودروساز داخلی است.

اطلس، یکی از ۸ خودرو جدید سایپا است که جایگزین کوییک بر شمرده می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر هاچ بک اطلس سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ را مشاهده کنید و همچنین مروری بر مشخصات آن داشته باشید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)، سایپا اطلس عضو جدید خانواده X۲۰۰ است که تیبا، ساینا و کوییک به‌عنوان اعضای دیگر آن شناخته می‌شوند. سایپا برنامه دارد این هاچ بک را در ۲ نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک یا به عبارتی دیگر، در ۴ تیپ با نام‌های G ،S ،L و E روانه بازار کند. از این بین، E و L در دسته تیپ‌های بالارده‌تر این خودرو تولید داخل قرار می‌گیرند که امکانات رفاهی بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر خواهند داشت.

داخل کابین همان المان‌هایی را می‌بینید که از یک هاچ بک اقتصادی تولید داخل انتظار دارید، منتها با چاشنی به‌روزتر. نمایشگر ۷ اینچی، کنترل‌های فیزیکی کنسول مرکزی، دریچه‌های هوای گرد و دسته دنده معمولی برخی از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

سایپا هاچ بک اطلس را با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ عرضه می‌کند که توانایی تولید قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو محرکه این خودرو یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) یا گیربکس دستی ۵ سرعته در نظر گرفته شده است. برای تعلیق ناحیه جلو و عقب اطلس، سیستم‌های مک فرسون و یکپارچه تیر پیچشی پیاده‌سازی شده است. ترمزهای جلو و عقب این محصول سایپا هم به‌ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند. نهایتاً باید ذکر کرد که مصرف سوخت آن ۶.۹۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار، ایربگ راننده و شاگرد، سیستم رصد باد تایرها، صندلی عقب تاشو، سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه نیمه‌خودکار موارد موجود در لیست امکانات هاچ بک Atlas هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha