برگزاری پویش کتاب خوانی دوباره فردوس

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از برگزاری پویش کتاب خوانی دوباره فردوس خبر داد.

مهدی هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷، زلزله هفت ریشتری در فردوس به وقوع پیوست و در آن زمان و در میان عدم توجه حکومت، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

وی با اشاره به تمرکز بر روی فعالیت اردوهای جهادی، افزود: ورود مقام معظم رهبری در آن زمان در قالب خدمت رسانی به مردم خواهد بود. سبک مدیریت جهادی مقام رهبری را در مدیریت بحران می‌توان دید و این خط مشی در کتاب دوباره فردوس که سال گذشته رونمایی شد، دنبال شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این کتاب در برگیرنده خاطرات مقام معظم رهبری در سفر به فردوس است که اکنون در سبک مدیریت جهادی و برنامه‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: تدریس محتوای این کتاب در دوره‌های توانمندسازی برای گروه‌های جهادی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

هنری با اشاره به برگزاری جلسات با دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در آستانه اربعین حسینی، ادامه داد: محتوای این کتاب در راهپیمایی اربعین در سطح بین المللی ارائه می‌شود. این محتواها در مسیر پیاده روی اربعین و موکب‌های پیش بینی شده برای تبیین روز 13 شهریور به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی در قالب نمایشگاهی نمایش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در استان در شهرستان فردوس مراسم گرامیداشتی با حضور مقامات استانی برگزار شده و مسابقه‌ای نیز در قالب کتاب دوباره فردوس در دو بخش حضوری و مجازی اجرایی خواهد شد و سوالات در هفته دفاع مقدس در اختیار مردم گذاشته شده و در انتهای هفته دفاع مقدس تقدیر خواهد شد.

هنری با بیان اینکه از 13 شهریور تا هفته دفاع مقدس، با نام از جهاد مقدس تا دفاع مقدس نام گذاری شده و طی آن فعالیت‌های محرومیت زدایی برگزار و در اختتامیه این طرح تقدیر از شرکت کنندگان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در گروه‌های جهادی سن و سال را درنظر نمی‌گیریم، تصریح کرد: تلفیق گروه‌های سنی مختلف را در قالب کارگروه‌ها و گروه‌های زیرمجموعه در راستای تبادل تجربیات و هماهنگی بهتر در تقسیم وظایف به کار می‌گیریم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به احصای مسئولیت‌ها و ظرفیت‌ها، تصریح کرد: نگاه بسیج سازندگی بر حل مسئله است و شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف شناسایی شده و این امر باعث اثربخشی فعالیت‌ها خواهد شد.

هنری با اشاره به هم افزایی قرارگاه‌های جهادی و گروه‌های جهادی، اظهار کرد: امیدواریم با این هم افزایی تا پایان سال محرومیت زدایی با هماهنگی بین گروه‌ها به بهترین شکل رقم بخورد تا مردم استفاده بهتری از این ظرفیت‌ها ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha