احتمال گسترش امتیاز تشویقی کالابرگ الکترونیک به دهک‌های بالاتر

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام مذاکرات با چند فروشگاه اینترنتی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اتصال به طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) ،سیدرضا یحیوی، با اشاره به اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک ۱۱ قلم کالای اساسی طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده است تا امنیت غذایی مردم تامین و فقر غذایی به طور کامل از بین برود، گفت: در فاز اول سراسری اجرای این طرح، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند به طوریکه اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یافت.

وی افزود: در مرحله دوم، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خود را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می‌کردند، مشمول امتیاز تشویقی می‌شدند.

به گفته مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها، در حال حاضر دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمول دو امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند؛ به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال بر روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۲۹ میلیون نفر (سه دهک اول درآمدی+ مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)) مشمول این امتیاز شدند که با اضافه شدن دهک‌های چهار و پنج به این طرح، حدود ۱۹ میلیون نفر اضافه شدند و اکنون می‌توان گفت جمعیت جامعه هدف به ۴۸ میلیون نفر رسیده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند، توضیح داد: از ۱۷ مردادماه تاکنون بیش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش انجام شده و به عبارتی بیش از ۹۰۰ هزار خانوار در این طرح مشارکت داشته‌اند.

یحیوی همچنین در خصوص برنامه دولت برای ارتقاء طرح کالابرگ الکترونیک به دهک‌های درآمدی بالاتر، گفت: احتمال گسترش امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک به دهک‌های بالاتر وجود دارد و در صورتی که حاکمیت تصمیم‌گیری کند طرح به دهک‌های درآمدی بالاتر نیز تسری خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اتصال بیش از ۱۲۲ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک، درخصوص اتصال فروشگاه‌های مجازی به این طرح گفت: زیرساخت‌ها مهیا شده و حتی با چند فروشگاه اینترنتی در این زمینه مذاکراتی شده است. همچنین تست‌های عملیاتی صورت گرفته است تا خرید مردم از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیک با این شرایط تسهیل شود که منتظر اجرا از سمت فروشگاه‌های اینترنتی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha