کسب امتیاز کامل "آزمایش سالک میکروسکوپی" توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم

آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشتی دانشگاه، امتیاز کامل در برنامه مهارت آزمایی "آزمایش سالک میکروسکوپی" به دست آورد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد جعفر محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وزارتخانه با هدف ارزیابی توانمندی های تشخیصی کارشناسان شاغل در آزمایشگاه های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برنامه های مهارت آزمایی نمونه های آزمایش به صورت مجهول برگزار می کند.

بدین صورت که در این مهارت آزمایی، نمونه های مربوط به انجام آزمایش به صورت مجهول از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت به آزمایشگاه های مراکز ارسال می شود و مراکز موظف اند طی مدت محدود نتایج را به وزارتخانه ارسال کنند. این مهارت آزمایی برای بیماری سالک بود،که با تلاش پرسنل آزمایشگاه مرکزی معاونت، موفق شدیم امتیاز کامل را به دست آوریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان جهرم دارای مناطق سالک خیز و قبلا تجربه شیوع این بیماری نیز وجود داشته است کسب این امتیاز برای معاونت بهداشتی دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

به گفته محسن فرهنگ مسئول آزمایشگاه مرحوم غفوری، برنامه اجرا شده مهارت آزمایی که در تابستان امسال برگزار گردید، مربوط به انجام آزمایش دید مستقیم لیشمانیوز جلدی (آزمایش سالک میکروسکوپی) بود که آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشت (غفوری) موفق شد امتیاز کامل در این برنامه مهارت آزمایی را کسب نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha