مقاومت مردم دشمن را به عقب نشینی وادار کرده است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است، گفت: همکاری و همراهی مردم با نظام، دشمنان را وادار کرده که به بسیاری از حقایق اذعان کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم شهرستان فردوس با بیان اینکه اربعین روز نماد و نمود اربعین حسینی است، اظهار کرد: برای زیارت سه رکن: زائر، مزور و رابطه بین قلب زائر و روح بلند مزور زائر وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با کلمه جاماندگان موافق نیستم چرا که امکان ارتباط با امام حسین (ع) برای همه از هر کجای عالم موجود است، افزود: امام حسن عسکری می‌فرمایند سلام به امام حسین (ع) از نشانه‌های ایمان است.

رئیسی اضافه کرد: آنگونه خداوند به امام حسین (ع) وجاهت و آبرو داد، که هر کسی بخواهد به وجاهت برسد باید به حسین (ع) متوسل شوند.

وی گفت: همه چیز هالک بوده و آنچه می‌ماند وجه الله می‌باشد و کسی که وجه الله شد فنا ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به همه انسان‌ها و جوامع وجاهت می‌دهند، تصریح کرد: مردم ما هم حسینی هستند و کربلای حسین دل آنها را متوجه کسی می‌کند که می‌گوئید من آمده‌ام برای همه موحدان، عارفان، عاشقان، مجاهدان، صالحان، عدالت خواهان، حق گرایان و حق خواهان و همه آنها که به انسان و نجاتش فکر می‌کنند و به تشکیل نظام قرآنی و حسینی فکر می‌کنند، الگو باشم.

وی یادآور شد: در زیارت اربعین خوانده‌ایم امام حسین (ع) خون خود را نثار کردند تا جامعه اهل تعقل و بصیرت باشد و در جهل غوطه‌ور نشود هر چند مستکبران می‌خواهند بر جهل جوامع سوار شوند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد اطلاع حقیقی و بصیرت واقعی را جوانان پیدا کنند و راه را از بی‌راهه تشخیص دهند، تصریح کرد: برای اینکه این قسمت از بصیرت نباشد اگر شبکه‌ای جهل زدایی کند آن را تعطیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی مدعی آزادی قلم است اما اگر اندیشه ما مخالف با نگاه استثماری آنها باشد نمی‌توانیم این اندیشه را به دنیا مخابره کنیم، بیان کرد: این اقدامات دشمن در واقع توهین به آزادی انسان و آحاد بشر و همه کتب دینی و فهم اندیشه انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: چشم دل اگر کور شود، نمی‌گذارد انسان دوست را از دشمن بشناسد و شاخص‌های راه را گم می‌کند و بدون اطلاع عامل دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه شایعه سازان می‌خواهند درک جامعه را خودشان بسازند، اظهار کرد: جنگ کنونی دشمن جنگ ادراکی، شناختی و جنگ همه جانبه برای ایجاد اختلال در جامعه اسلامی است.

رئیسی با بیان اینکه دشمن در حوزه رسانه و اقتصادی و در ابعاد مختلف جنگ به راه انداخته است، افزود: اگرچه دشمن از تمام ظرفیت‌ها برای متوقف کردن ملت ایران استفاده کرد اما با اعتماد به داشته‌ها خود دشمن را نا کام گذاشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن اراده کرد ما را متوقف سازد ولی نتوانست، تصریح کرد: رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد تجهیزات تولید را نه تنها نتوانست متوقف سازد بلکه برعکس شد.

رئیسی با بیان اینکه همکاری و همراهی مردم با نظام دشمنان را وادار کرده که به بسیاری از حقایق اذعان کنند، گفت: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که فشارهای وارده بر مردم ایران راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه امروز کشور نه تنها مورد توجه منطقه بلکه مورد توجه دنیا است، افزود: نشان دادیم که در حوزه‌های مختلف «ما می توانیم» محقق شده است.

وی با بیان اینکه دشمن اراده کرد تولید و رشد اقتصادی را متوقف کند اما نتوانست، افزود: دشمن اراده کرد تجارت نداشته باشیم اما امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت مردم دشمن را به عقب نشینی وادار کرد، گفت: همکاری مردم با دولت آنها را وادار کرده به بسیاری از واقعیت‌ها اعتراف کنند چراکه بسیاری از رؤسای دیگر کشورها اعلام می‌کنند که از پیشرفت‌ها علم و فناوری ایران در وضعیت تحریم شگفت زده شده‌اند.

وی با بیان اینکه برکات نظام جمهوری ایران به واسطه خون شهدا است، اظهار کرد: حضور معنادار مردم در صحنه و تجلیل از عاشورای حسینی تولید قدرت می‌کند و کشور با اینها عزتمند است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در بسیاری از حوزه‌ها می‌خواهد ایران را متوقف کند، تاکید کرد: ملت ایران با اتکای به خدا می‌تواند و تا امروز هم موفق شده است.

رئیسی بیان کرد: اگر کسانی فکر می‌کنند در سخن گاه‌ها شروع به درد دل می‌کنم تا مشکل را به درون مردم منتقل کنم، این کار را انجام نمی‌دهم چراکه این دولت باید گره باز کند و قرار نیست مردم را نگران کنیم.

وی با بیان اینکه با اعتماد به نفس و این سرمایه عظیم ملی خواهیم توانست بر همه مشکلات فائق شویم، افزود: علی رغم محرومیت‌ها و برخی محدودیت‌ها در خراسان جنوبی، تاکنون به دست جوانان و مردم اقدامات بسیاری انجام شده و کارها ادامه دارد.

رئیسی با بیان اینکه راه حل مشکلات را در درون جست وجو می‌کنیم چراکه بیگانگان گره از کار کسی باز نکردند و باز نخواهند کرد، ادامه داد: حضور جمهوری اسلامی در هر منطقه امنیت ساز است و حضور بیگانگان موجب دلهره می‌شود.

وی خطاب به بیگانگان بیان کرد: راهکار مشکلات درون در این است که ما را ترک کنید و بگذارید با دست خودمان گره از کار باز کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در استان‌ها و مراکز استان‌ها مسائل را دنبال می‌کنیم تا اتفاق بیفتد، گفت: خط ریلی خراسان جنوبی خواسته به حقی بوده که با پیگیری انجام و تأمین اعتبار شده و در ۲۳ جبهه کاری، دنبال می‌شود تا مردم این خطه از نتایج آن بهره مند شوند.

رئیس جمهور با اشاره به تنش آبی در خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه داریم برای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد آب پایدار در منطقه ایجاد شود که با سرعت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت صنایع استان، اظهار کرد: برای سرمایه گذاری باید زیرساخت در منطقه حضور داشته باشد و صنایع فعال شوند.

رئیسی اظهار کرد: در پیگیری‌های امروز بیان شده که تأمین زیرساخت برق برای فعال‌سازی صنایع در دستور کار است که این امر کفاف نمی‌دهد بلکه باید تسریع شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم پست برق مناسبی در شهرستان فردوس داشته باشیم تا برای سرمایه گذاری، در زیرساخت برق مشکلی نداشته باشد، گفت: در جمع مردم اعلام می‌کنم مسئله پست برق برای فردوس با پیگیری فرماندار، استاندار و نماینده مردم حل خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند ما را رنج می‌دهند، گفت: دولت برای رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کرده که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ روستا محقق شده است.

وی با اشاره به دغدغه اشتغال در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز با روحیه کار در استان، بر خلاف برخی از استان، نرخ بیکاری خراسان جنوبی پایین است.

رئیسی با بیان اینکه دولت در تمامی حوزه‌ها اعم از مسکن کار می‌کند، گفت: پنج هزار کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور به راه افتاده و وارد چرخه تولید شده است.

وی اظهار کرد: ما آینده را با این توانایی موجود در کشور و توکل مردم بسیار روشن و درخشان می‌بینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha