سینماهای خراسان جنوبی نیازمند نگاه ویژه است

رئیس امور سینمایی حوزه هنری خراسان جنوبی به اهمیت پرداختن به حوزه سینما اشاره کرد و گفت: هر چقدر استقبال مخاطب بیشتر شود در نگاه کلان هم حمایت بیشتری از سینما می شود و در این راستا ادارات و نخبگان فرهنگی باید در ترویج فرهنگ سینما رفتن ما را یاری دهند.

حسین واحدی رئیس امور سینمایی حوزه هنری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی نیز ضمن تبریک بزرگداشت روز سینما، اظهار داشت: در حال حاضر سینما نسبت به زمان کرونا شرایط بهتری دارد اما با شرایط قبل از کرونا هنوز فاصله داریم.

وی بیان کرد: درصد مخاطبی که قبل از شرایط کرونا در سینماها بودند را هنوز نداریم و با شرایط مطلوب فاصله داریم.

مدیر سینما بهمن بیرجند با بیان اینکه رسیدن به وضعیت مطلوب سینما در استان نیاز به حمایت و نگاه ویژه دارد، گفت: سینما بهمن بیرجند روند رو به رشد و خوبی دارد اما به نسبت جمعیت هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم که نیازمند نگاه ویژه تر مسؤلان و نخبگان فرهنگی است.

واحدی با بیان اینکه ادارات با سینما میانه خوبی ندارند، ادامه داد، گفت: حتی فیلم‌های ارزشی و فیلم‌های آموزنده و فیلم‌هایی که اندیشه شهدا را بازنشر می دهند نیز علی رغم مکاتبات فراوان استقبال چندانی از سوی ادارات نمی شود.

وی تاکید کرد: هر چقدر استقبال مخاطب بیشتر شود در نگاه کلان هم حمایت بیشتری از سینما می شود و در این راستا ادارات و نخبگان فرهنگی باید در ترویج فرهنگ سینما رفتن ما را یاری دهند.

رئیس امور سینمایی حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت سینما بهمن نسبت به سینماهای دیگر در استان بهتر است تصریح کرد: اما این سینما هم سود دهی آنچنانی ندارد و بعضی سانس‌ها با پنج الی ده ده نفر اکران می شود در صورتی که ظرفیت سالن ۲۶۵ نفر است و به نسبت ظرفیت سالن خیلی فاصله داریم‌.

واحدی با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که در این سینما اکران می‌شود به روز و همزمان با سینماهای تهران است، گفت: اما با این اوضاع هم با شرایط ایده آل فاصله داریم و رسیدن به شرایط ایده آل همتی بزرگ می‌طلبد.

وی یادآور شد: آمادگی داریم برای همه تشکل‌های مردمی و ادارات خیلی از فیلم‌ها را به صورت نیم بها در اختیار بگذاریم اگر ادارات پای کار باشند چراغ سینماهای استان بیشتر روشن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha