کد خبر: 204342
۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
نفت سنگین ایران گران شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در اوت، برای دومین ماه متوالی افزایش پیدا کرده است.

جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران در اوت، به ۸۷ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید که شش دلار و ۱۰ سنت معادل ۷.۵ درصد در مقایسه با قیمت ۸۱ دلار و ۴۸ سنت در ژوئیه، افزایش داشت.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران چقدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۸۸ سنت در مقایسه با ۱۰۵ دلار و شش سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در اوت، به ۸۷ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید که شش دلار و ۲۷ سنت معادل ۷.۷ درصد در مقایسه با ۸۱ دلار و شش سنت در ژوئیه، افزایش داشت.

ارزش سبد نفتی اوپک

با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین ۱۰۵ دلار و ۲۹ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ دلار و ۶۹ سنت معادل ۲۳.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک در اوت، به ۲۷.۴۵ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۱۱۳ هزار بشکه در روز افزایش داشت. تولید نفت در ایران، نیجریه و عراق افزایش پیدا کرد، در حالی که در عربستان سعودی، آنگولا و ونزوئلا کاهش یافت.

تولید نفت ایران با ۱۴۳ هزار بشکه در روز افزایش، به ۳ میلیون بشکه در روز رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha