کد خبر: 204344
۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم به کشور

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین گوشت مورد نیاز کشور و ایجاد تعادل در بازار، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف افزایش یافته و به روزانه ۲۰۰ تن رسیده است که این گوشت‌ها در میادین میوه‌ و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین گوشت مورد نیاز کشور و ایجاد تعادل در بازار، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف افزایش یافته و به روزانه ۲۰۰ تن رسیده است که این گوشت‌ها در میادین میوه‌ و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود. علیرضا پیمان پاک در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور در تامین گوشت قرمز و بحران‌هایی که سال گذشته در حوزه تولید ایجاد شد، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا میزان کسری تولید از طریق واردات تامین و به موازات آن نیز ترمیم زنجیره‌های تولید دام نیز انجام شود.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته با همکاری بانک مرکزی و واردکننده‌های مختلف، مسیرهایی طراحی شد که بتوانیم تا پایان سال جاری نیاز خودمان را در قالب واردات روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم دام سبک و سنگین تامین کنیم. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز از مسیر واردات تامین می‌شود، گفت: روزانه حدود ۱۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی از کشورهای مختلف وارد کشور می‌شود. همچنین حدود ۸۰ تن گوشت گرم گوساله در قالب دام زنده وارد کشور شده و به کشتارگاه‌های استان سیستان و بلوچستان می‌رود.

وی تصریح کرد: در حقیقت قصد داریم به دلیل افزایش تقاضا در فصل سرد، واردات را نیز افزایش دهیم تا نیاز کشور تامین و بازار تنظیم شود. پیمان پاک افزود: این مجوز داده شده که پزشکان و ناظران از نقطه مبدا بر کیفیت گوشت نظارت کنند. وی در پاسخ به این سوال که این گوشت‌های وارداتی با چه قیمتی در بازار عرضه می‌شوند هم گفت: قیمت لاشه گوسفندی وارداتی۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است. قیمت گوشت ران و سردست آن نیز کمتر از ۳۹۰ هزار تومان است.

سایر قطعات هم بر این اساس توسط معاونت بازرگانی وزارت جهاد قیمت‌گذاری شده است. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین اضافه کرد: این گوشت‌ها در میادین میوه و تره‌بار به صورت غیر قطعه‌بندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت قطعه‌بندی عرضه شود و قیمت آن در میادین حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر است. وی در ادامه با بیان اینکه فعلا این طرح در تهران اجرایی می‌شود زیرا استان تهران یک استان وارداتی است و تولید ندارد، عنوان کرد: روزانه استان تهران بین ۸ تا۱۰ هزار گوسفند از استان‌های همجوار جذب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha