طرح کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی در استان زنجان اجرا می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشت قراردادی گندم آبی، دیم و دانه های روغنی سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی با اشاره به اجرای کشت قراردادی گندم آبی، دیم و دانه های روغنی سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲،اظهار کرد: با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی و شرکت ارتباطات سیار ایران با اجرای شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان زنجان اجرا می شود.

وی افزود:با عنایت به فراهم نمودن و ایجاد زیرساخت مناسب، اجرای کشت قراردادی گندم در سطح چهار میلیون و نهصد هزار هکتار در کلیه اراضی آبی و دیم و دانه های روغنی شامل کلزا، گلرنگ و کاملینا در سطح دویست و پانزده هزار هکتار در کلیه استان های کشور اجرای می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تاکید کرد: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم ما بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می گیرد.

زمانی با بیان اینکه  کشاورزان در مرحله اول می بایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند، بیان کرد: با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل دسترس می باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان می توانند در هر یک از مراحل کشت قراردادی با استفاده از امکانات برنامه کاربردی ( اپلیکیشن ) نسبت به مشاهده وضعیت قرارداد، تخصیص اعتبار، اطلاعات مربوط به توزیع نهاده ها، بیمه و ... اقدام نمایند.

این مسئول  خاطرنشان کرد: مراجعه کشاورزان به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی به منظور دریافت کود بر اساس استعلام قرارداد در سامانه پایش مواد کودی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha