اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تثبیت حدود چمن گنبد سلطانیه

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: با پیگیری های انجام شده مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه اختصاص یافت .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا براتی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی چمن سلطانیه، تجاوز و ورود مردم به حریم آن است، اظهار کرد: در این راستا با پیگیری های انجام شده  مقرر شد مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه اختصاص یافت که نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود در این حوزه ایفا می‌کند..

وی افزود: تمهیدات و راهکارهای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت در زمینه حفظ چمن سلطانیه اندیشیده شده است.

فرماندار شهرستان سلطانیه با بیان اینکه چمن طبیعی سلطانیه، هویت تاریخی این شهرستان و استان محسوب می شود، بیان کرد: حفظ این میراث برای ما  اهمیت زیادی دارد که طی سال گذشته و امسال در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان برای مطالعات آن در نظر گرفته شد.

براتی تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته در سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ هکتار از چمن طبیعی سلطانیه با ممانعت از ورود حیوانات و جلوگیری از چرای بیش از حد دام با اقدام به موقع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه قُرق شده است و امسال نیز همین روند تداوم دارد.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز موجب کاهش چشمگیر سطح آب‌های زیرزمینی چمن تاریخی سلطانیه شده است، افزود: در این خصوص تدابیری اندیشیده شده است. و مقرر شده آب منطقه ای برخورد لازم و کنترل برداشت ها را بعمل آورد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری و تسهیل آبرسانی از محل روان آبهای فصلی، و احیای مسیل های منتهی به چمن اقدامات لازم برای احیای چمن به‌ کار گرفته شده است.

براتی افزود: امسال با عنایت به فعالیت های انجام گرفته و عنایات الهی کوچکترین غباری با وزش باد از چمن بلند نشد. و مردم عزیز سلطانیه حضورا قدردان خدمات مدیران دولت سیزدهم بودند.

وی در پایان گفت: حفظ چمن تاریخی سلطانیه باید به یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های کشوری تبدیل شود زیرا بخشی از تاریخ ایران است و برای حفظ وضعیت موجود باید چمن با استفاده از اقدامات مکانیکی مناسب حفظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha