تکدی گری حرفه ای شده است/ شهروندان مانع از انضباط شهری می شوند

شهردار زنجان با بیان اینکه متاسفانه برخی شهروندان در انجام انضباط شهری در شهر مانع از برخورد با تکدی گران می شوند،گفت: در حال حاضر  تکدی‌گری به صورت حرفه‌ای شده است و از حالت مستمندی و نیازمندان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر ظهر روز سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به برنامه های پیش رو شهرداری زنجان در شهر اظهار کرد: از ۴مهر الی ۷ مهر ماه در محل سبزه میدان برنامه نشاط ربیع الاول را داریم و ۷ الی ۱۱ مهرماه نیز جشنواره آش در محل نمایشگاه کاسپین و اختتامیه جشنواره نیز در محل سبزه میدان همزمان با جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) در سبزه میدان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین از ۱۳ الی ۱۵ مهرماه نیز جشنواره ورزشی خانوادگی و ۱۶ و ۱۷ مهر ماه نیز برنامه شاد و جذاب روز کودک در محل سبزه میدان برگزار خواهد شد.

چیز عظیمی از پل های هوایی باقی نمانده است

شهردار زنجان در ادامه پاسخ به انتقاد عضو شورای اسلامی شهر زنجان  در خصوص انتقاد از کارا نبودن پل‌های هوایی، گفت: از سرمایه عظیم پل های شهر زنجان که عنوان میشود راکد مانده چیز عظیمی از پل‌ها باقی نمانده است و تمام قطعات آسانسورها به سرقت رفته است‌ و از سویی دیگر پله برقی مقابل فروشگاه رفاه نیز مورد قبول استاندارد نبوده و باید برچیده شود.

فیروزفر با بیان اینکه تامین آسانسور برای شهرداری سخت نیست، افزود: برای این اقدام باید بازنگری اساسی صورت گیرد و بعضا هم قصوراتی صورت گرفته شده است، اما ۳ پل هوایی در شهر مورد اقدام برای انجام عملیات احداث قرار گرفته و براب تعمیر و تجهیز پیمانکار آن تعیین و برای ۲ پل تیز در روزهای گذشته تامین اعتبار انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح تفضیلی شهر ۷۰ هکتار برای شهر زنجان تکلیف تعیین شده است و یک ریالی نیز منابع برای این منظور در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: این مورد شکایت ما است و کسانی که اینگونه تکالیف را برای شهرداری های کشور که جز دستگاه های مظلوم هستند و  کوهی از مسئولیت هارا بر گردن شهرداری واگذار میکنند.

چهره شهر پر از وانت بار شده است

شهردار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شهروندان مطالبه به حق انظباط شهری را از شهرداری زنجان دارند، بیان کرد: شهرداری بر اساس تکالیف خود باید ورود یافته و ایجاد انضباط و رفع سد معبر کنند اما متاسفانه عده ای از همشهریان مانع از جمع‌آوری سد معبر در محل می‌شوند که یکی از دغدغه های شهرداری است یعنی در اکثر مواقعی که نیروهای سد معبر  وارد عمل برای رفع دست‌فروشی می‌کنند اما مردم مانع از این امر می‌شوند.

فیروزفر با بیان اینکه مکان‌هایی برای وانت‌بارها و ساماندهی آن‌ها در سطح شهر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اما متاسفانه وانت بارها بی‌نظم در تمام نقاط شهر زنجان پراکنده شده‌اند و چهره شهر پر از وانت بار شده است که نمونه آن در خیابان سعدی، میدان انقلاب، و...که به لحاظ انضباط شهری موقعیت و صورت مناسب ندارد.

تکدی گری حرفه ای شده است

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست میکنیم که با آگاهی در خصوص سد معبر و تکدی گری وارد شوند، افزود:  شهرداری در حین برخورد با تکدی گری وارد برخورد می‌شود اکثرا شهروندان مانع از این امر می‌شوند که نشان از عدم آگاهی است.

این مسئول با بیان اینکه امروزه به ندرت با افراد مستمند تکدی گر مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر  تکدی‌گری به صورت حرفه‌ای شده است و از حالت مستمندی و نیازمندان خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha