کد خبر: 204918
۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

سفرهای دیوان عدالت اداری تشریفاتی نیست

ورود ماهانه ۱۵ هزار پرونده به شعب بدوی دیوان عدالت اداری کشور
سفرهای دیوان عدالت اداری تشریفاتی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،حجت‌الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مردمی  در زنجان با بیان اینکه ماهانه ۱۵ هزار پرونده به  شعب بدوی دیوان عدالت اداری کشور وارد می شود، اظهار کرد: این میزان پرونده در پایان سال حدودا به  ۳۰۰ هزار پرونده در مجموع شعب بدوی و تجدید نظر می رسد که در دیوان عدالت اداری کشور مورد بررسی قرار می گیرد و به همین میزان نیز حکم مقتضی صادر می شود.

وی با بیان اینکه درخواست های مردم در دیدارهای مردمی توسط عوامل مستقر در سیستم ثبت می شود، افزود: این درخواست ها به صورت کاملا به روز و به ساعت در تهران توسط همکاران ضمیمه پرونده می شود و با دستور لازم به کارشناس و شعبه مربوط ارجاع داده می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته به طور معمول در سفرهای استانی به درخواست های مردمی طی ۱۵ تا ۲۰ روز پاسخ مقتضی داده می شود تا مردم بدانند پرونده آنها در چه مرحله ای قرار دارد.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه سفرهای دیوان عدالت اداری تشریفاتی نیست، اظهار داشت: هدف از این سفرها شنیدن صدای مردم و در نهایت پاسخگویی به آنها مطابق با مقررات و قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری مبتنی بر نوبت است، اضافه کرد: در عین حال در برخی موارد با توجه به اقتضائات، پرونده ای خارج از نوبت رسیدگی می شود.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha