حضور روحانیون در دانشگاه به معنای دخالت در امور دانشگاه نیست

معاون منابع انسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، گفت: حضور روحانیون در دانشگاه به معنای دخالت در امور دانشگاه نیست بلکه مقصود اصلی تبیین علمی دین، انتقال و تبلیغ قولی و عملی دین و ایمان مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،حجت‌الاسلام و المسلمین دکترسیدمهدی میراحمدی در مراسم تکریم و معارفه رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به وظایف دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاهها به مسئولیت روحانیت در محیط های دانشگاهی اظهار کرد: اصل رسالت انبیاء الهی یک مسئله است و تبلیغ رسالت آنها نیز سخن دیگر،  وظیفه اصلی و فلسفه وجودی روحانیت و کار ویژه اصلی روحانیت تبلیغ رسالت انبیاء است و به هر کاری غیر از این بپردازد خلاف قاعده عمل کرده است.

وی تصریح کرد:‌ یکی از کارویژه‌های مهم روحانیون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که روحانی متعلق به همه دانشگاهیان هستند و متعلق به یک دسته یا گروه خاص نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به استناد بیانات مقام معظم رهبری گفت:‌ کارویژه مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تبلیغ و انتقال علمی، قولی و عملی دین و مذهب در سطح دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان اینکه حضور روحانیون در دانشگاه به معنای دخالت در امور دانشگاه نیست بیان کرد:  به تعبیر"معظم له"حضور آقایان روحانی در دانشگاه هرچند با اختیارات و مسئولیت هایی همراه است بلکه مقصود اصلی تبیین علمی دین، انتقال و تبلیغ قولی و عملی دین و ایمان مذهبی است.

وی با بیان اینکه روحانیون در تموّجات روحی جوانان که مرکز عواطف و احساسات هستند باید ملجأ، مأمن، صبور و رازدار آنها باشند، افزود: روحانی دانشگاه باید دردها و مشکلات را بشنود و راهنمایی های لازم را بکند همدردی و طبابت معنوی و روحی داشته باشد اگر یک روحانی به این نقطه رسید باید بداند در کارش موفق است.

این مسئول با تأکید بر اینکه روحانیون  متکفّل تبیین اسلام هستند و رفع اشکالات فکری بر دوش اینان است تصریح کرد: از دیگر وظایف دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، مقابله با انحرافات و کج‌اندیشی‌ها در دین و معرفی و تببین اسلام ناب محمدی (ص) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha